فرماندار مهریز با اشاره به اینکه این شهرستان از شهرهای صنعتی استان یزد به شمار می‌رود، گفت: همه تلاش خود را برای حل مشکلات صنایع مهریز به کار خواهیم گرفت.

به گزارش پایگاه خبری مهرنوشت، سید محمد رستگاری عصر امروز در بازدید میدانی از برخی صنایع مهریز با بیان اینکه موضوع اشتغال یکی از اساسی‌ترین چالش‌ها در این شهرستان است، اظهار داشت: دولت مهمترین دغدغه خود را اشتغال و بحث رفع مشکلات معیشتی مردم می داند و برای حل این مشکل در شهرستان از هیچ تلاشی چشم‌پوشی نخواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بالای شهرستان مهریز در حوزه صنعت بیان کرد: همجواری شهرستان مهریز با بزرگراه مواصلاتی شمال به جنوب کشور و نزدیکی با مرکز استان و آب هوای مناسب باعث شده ارزش افزوده سرمایه گذاری در این شهرستان با اطمینان حاصل شود و به این دلیل شهرستان مهریز گزینه مناسب متقاضیان سرمایه گذاری در استان به شمار رود.

رستگاری با اشاره به اهداف مورد نظر در مورد بازدیدهای میدانی و حضور در جمع مدیران و کارگران شاغل واحدهای صنعتی فعال و نیمه فعال شهرستان مهریز بیان کرد: به همراه مدیران و مسئولان ادارات مرتبط با صنعت در شهرستان به سراغ این واحدها می رویم و پای حرف صاحبان این صنایع می نشینیم و از نزدیک با مشکلات موجود در واحد صنعتی آشنا شده و در همان مکان مشکلات را بررسی و تا حد امکان درصدد رفع مشکل بر می آییم.

فرماندار مهریز تصریح کرد: وقتی مدیر واحد صنعتی از خدمات مجموعه دولتی گلایه دارد، بلافاصله از مدیربت همان مجموعه می خواهیم توضیحات لازم را در همان جلسه ارائه دهد یا مشکلات مربوط به آب و گاز و دیگر بخش‌ها را نیز در طول جلسه با حضور مسئولان مربوطه حل و فصل خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: تا بازدید میدانی از مشکلات و موانع در مسیر صنعت صورت نگیرد و از نزدیک مشکلات احصاء و رویت نشود، نمی توان انتظار داشت زیرساخت تولید و صنعت مستحکم شود.

رستگاری با تاکید بر شناخت ظرفیتها و کمبودها در مشاهدات حضوری افزود: با این حضور در مراکزی که خلاء وجود دارد، می‌توان به نوعی هم‌پوشانی و در نهایت رفع مشکلات رسید.

فرماندار مهریز گفت: تلاش صنعتگران و تولیدکنندگان شهرستان را ارج می نهیم و تاکید داریم باید زمینه فعالیت و امنیت برای صنعتگران و سرمایه‌گذاران ایجاد شود تا بتوانند در این عرصه خدمت کرده و موجب رشد تولید و تکاپوی اقتصادی کشور و این شهرستان را فراهم کنند.

دهقان، مدیرشرکت فولادی مستقردر شهرستان مهریز نیز در این جلسه با اشاره به محاسن حضور مدیر ارشد شهرستان و دیگر مدیران ادارات در جمع صنعتگران و تشکر از این حرکت موثر گفت: رفع نیاز سرمایه در گردش بیشتر واحدهای تولیدی در سطح شهرستان و لزوم حمایت بیشتر از آن‌ها، نظارت بر تسهیلات پرداخت‌ شده و کنترل برای استفاده از این وام‌ها در راستای رشد و رونق تولید و صنعت ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: برخورد قاطع با کسانی که تسهیلات صنعت را در موارد دیگر استفاده کردند و یا واحدهای صنعتی خود را در حد زمین نگه داشته اند، لازم و ضروری است.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر