مهرنوشت - سرپرست استانداری یزد، تشکل‌های کارگری را بازوی مسئولان در بخش‌های مختلف استان عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری مهرنوشت، محمدعلی طالبی در مراسم سالروز تصویب قانون کار جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک این روز به جامعه کارگری استان یزد، گفت: درواقع جمهوری اسلامی ایران یکی از معدود نظام‌هایی است که دارای قانون کار است و ضرورت دارد هر اقدامی در جهت تقویت این قانون در جامعه کارگری انجام گیرد.

وی افزود: خوشبختانه امروزه علیرغم تمامی مشکلاتی که در جامعه کارگری وجود دارد و ما این مشکلات را درک می‌کنیم، بهترین روابط در جامعه کارگری استان صورت گرفته و از نظرات کارگران استان نهایت استفاده شده است.

سرپرست استانداری یزد اظهار داشت: با توجه به اینکه کمیسیون کارگری زیرمجموعه شورای تأمین است؛ لذا تأکید شده تا خانه کارگری و نماینده تشکل‌های کارگری در جلسات ما حضور داشته باشند و بسیاری از مواقع نظرات آن‌ها ما را راهگشا بوده است که این مهم بسی جای تقدیر و تشکر است.

طالبی با بیان اینکه نماینده تشکل‌های کارگری و خانه کارگر حتی در رفع و حل برخی از مشکلات واحدهای صنعتی بسیار راهگشا هستند، عنوان کرد: درواقع  نماینده تشکل‌های کارگری و خانه کارگر در تأمین امنیت و آرامش جامعه در کنار مسئولان نقش‌آفرینی می‌کنند که این مهم نیز جای تقدیر و تشکر دارد.

این مقام مسئول، تشکل‌های کارگری را بازوی مسئولان در بخش‌های مختلف استان عنوان کرد و بیان داشت: در حقیقت برخی از مواقع جامعه کارگری به دلیل نداشتن امنیت روانی لازم، همیاری و همکاری لازم را با ما ندارند که این موضوع بیش از بیش بایستی موردتوجه ما قرار گیرد.

وی با اشاره به مشکلات جامعه کارگری در استان یزد، تصریح کرد: درواقع با توجه به اینکه وجود تشکل‌های کارگری به‌عنوان یکی از سیاست‌ها اعلام شده بود و همچنین گرچه این تشکل به‌عنوان بلندگوی کارگران، ممکن است زیاد خوشایند یک مسئول نباشد، اما بااین‌حال اعتقاد ما بر این است که حضور تشکل‌ها می‌تواند در سامان‌دهی درخواست‌ها و مطالبات کارگران مؤثر باشد و درواقع بازوی مسئولان در رفع مشکلات جامعه کارگری باشند.

سرپرست استانداری یزد در پایان اضافه کرد: خوشبختانه امروزه ظرفیت بسیار خوبی در اختیار ما قرار دارد تا هدفمند در راستای حقوق و مزایای کارگران بیش از بیش تلاش کنیم.