مهرنوشت - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد به عنوان نماینده اتاق‌های کشور،به مدت 2 سال به عضویت شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کشور انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مهرنوشت، محمدرضا قمی در حاشیه برگزاری نخستین دوره آموزشی ویژه دارندگان کارت بازرگانی استان با مدرک دیپلم اظهار داشت: برای نخستین بار یک نفراز یزد عضو شورای مرکزی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی شده است.

وی این انتخاب را افتخاری برای خود دانست و اظهار امیدواری کرد که بتواند از این طریق مشکلات مطرح‌شده را در شورای گفت‌وگوی دولت در تهران مطرح کند و به نتایج مثبتی هم از این طریق دست یابد.

رئیس اتاق بازرگانی یزد درباره دوره‌های برگزارشده این مجموعه هم گفت: یکی از وظایف مهم اتاق بازرگانی برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف برای اعضا و سایر اقشار به‌منظور آشنایی با قواعد تجارت و صادرات است.

قمی اضافه کرد: در این خصوص آنگونه که لازم بود، توجه نشد و برای نخستین بار از زمان تأسیس این مجموعه در سال ۱۳۱۰ به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب یک کتاب با عنوان « مجموعه‌ای پیرامون بازرگان و بازرگانی » چاپ و یک دوره آموزشی به‌منظور آشنایی تجار یزدی با گذشته‌ها برگزار شد.

وی بابیان اینکه بازرگانی، تجارت و تاجر بودن قواعد خاصی دارد، ادامه داد: در شرایط روز، همیاری دولت مهمترین عوامل موفقیت در تجارت محسوب می‌شود و بخش خصوصی وظیفه دارد به هر طریق ممکن، به دولت کمک کند.

عضو شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کشور تصریح کرد: در صورت کمک به دولت می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم و شاهد نشاط در آینده کشور باشیم.

قمی افزود: طبق قانون صادرات و واردات، دارندگان کارت بازرگانی با مدرک دیپلم باید در دوره‌های آموزشی اتاق بازرگانی شرکت کنند که برای نخستین بار این دوره به دلیل اهمیت آن با تدریس و به‌منظور انتقال تجارب برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مهرنوشت، در تقویم آموزشی فصل زمستان اتاق بازرگانی یزد، دوره‌های آشنایی با مسائل حقوقی شرکت‌ها، آشنایی با فن بیان و اصول مذاکرات، کشت گیاهان دارویی، آشنایی با بازار سرمایه (بورس) و شبکه‌سازی صادراتی پیش بینی شده است.