مهرنوشت - عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی يزد گفت: والدين نبايد با تحمیل خواسته‌های خود در مسائلی مانند صرف وعده‌های غذایی به کودک فشار بیاورند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مهرنوشت، سید کاظم کاظمینی با بیان اینکه فشار به کودک برای غذا خوردنمی ‌تواند موجب کندی جریان ترشح معده و هضم نامناسب غذا شود اظهار داشت: کودکانهمواره از توجه والدین لذت می‌برند و گاهاً این جلب توجه را با امتناع کردن ازخوردن برخی غذاها از والدین کسب می‌کنند.

این متخصص طب سنتی در رابطه با تغییرات مزاجی کودکان، تصریح کرد: کودک گاهی برای یک مدت غذای خاصی رادوست دارد ولی بعد از آن ممکن است به غذای دیگری علاقه نشان دهد، به طوری که امروزاز خوردن غذایی که تا دیروز با اشتها آن را میل می‌کرده، امتناع می‌کند .

وی با اشاره به نقش والدین در این خصوص افزود: والدین می‌توانند با ایجاد تغییراتی در نوع پخت و شکلغذاها و نیز تعریف و تمجید از خواص آنها، غذاهایی که باب میل کودکان نیستند را بهغذای دلخواه آنان تبدیل کنند.

کاظمینی یادآور می‌شود: والدین باید توجه داشته باشند که اگر کودک به رغم انجام اقدامات مذکور باز هم ازخوردن برخی مواد مغذی امتناع کند، هرگز نباید کودک خود را واردار به خوردن کنندبلکه باید پس از تمام شدن غذا همان طور که سفره برای سایرین جمع می‌شود، بشقاب کودکنیز مانند مابقی بشقاب‌ها جمع‌آوری شوه تا کودک یاد بگیرد که زمان صرف غذا محدوداست و باید تا وعده غذایی بعد گرسنه بماند .

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد در مورد اهمیت انتخاب مواد مغذی در وعده‌های غذایی کودکانبیان کرد: نتایج تحقیقات نشان داده است که انرژی هر کودک از یک وعده غذایی به وعدهدیگر بسیار متفاوت است ولی تمام انرژی دریافتی روزانه به طور قابل توجهی ثابت است .

کاظمینی در پایان افزود: معمولاً کودک کمبود کالری و مواد مغذی مورد نیاز خود در یک وعده را از وعده‌های بعدی جبران می‌کند لذا والدین باید در انتخاب مواد غذایی مغذی و مناسب برای کودکانشان بسیار دقت کنند.

  • منبع خبر : وبدا