مهرنوشت - رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به روند طولانی تایید حکم شهردار یزد گفت: وزارت کشور شهردار معرفی شده را تایید کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مهرنوشت، غلامعلی سفید اظهار داشت: شهردار را انتخاب و معرفی کردیم اما وزارت کشور هیچ پاسخی به این انتخاب شورای شهر نداده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه اکثر ادارات مهم استان یزد با سرپرستی اداره می شود و اکنون فرمانداری سرپرست هم ندارد ادامه داد: مطمئنم روزی ضربات این حرکات را مردم خواهند خورد و ظلم در حق مردم شهر یزد شایسته نیست و متوقف شود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد افزود: وزارت کشور استعلاماتی را برای تایید حکم شهرداران باید داشته باشد تا بر اساس آن اقدام کند به نظر می رسد هنوز منتظر استعلام باشد و اطلاعی ندارم که جواب استعلام آمده یا نه چرا که چیزی رسما به ما اعلام نشده است

وی عنوان کرد: ما نیز به این روند معترضیم و وزارت کشور باید پاسخگوی شورا باشد چون بعد از انتخاب شهردار از سوی شورای شهر، بر اساس قوانین تنها ۱۰ روز مهلت دارند تا تایید یا رد کنند در حالیکه امروز یک ماه شده و هنوز پاخس به شورا نداده اند

سفید اظهار داشت: حتی اگر رد شده باشد باید با ذکر دلایل به شورا اعلام کنند و شورا اگر اعتراض داشته باشد به وزارت کشور اعلام کند و در نهایت شورای حل اختلاف مرکزی موضوع را ارجاع داده و اگر آنها جواب ندادند نظر شورا تائید شود.

وی بیان داشت: هنوز پاسخی نمی دهند که ما بررسی کنیم، نه رد می کنند نه پاسخ می دهند و ما به این روند که طولانی شده اعتراض داریم و تا جوابی ندهند و رسمی نباشد ما نمی توانیم اعتراضی داشته باشیم مگر به صورت شفاهی که دائما موضوع را دنبال می کنیم.

رئیس شورای شهر یزد از وزارت کشور خواست بیشتر از این مردم را معطل نگذارند و شهرداری را که معرفی شده تایید کنند تا کارها را پیش برود.

وی افزود: باید از مسائل حقیقی و حقوقی افراد دفاع کنم که بزرگی و شرف انسانها خیلی ارزشمند است و از وزارت کشور میخواهم که تکلیف این نهادها را مشخص کند که چندین اداره ما حق امضا ندارد.