مهرنوشت - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد از تکمیل و بهره برداری باند دوم جاده بافق یزد تا دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مهرنوشت، محسن صادقیان پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران به تشریح پروژه های قابل بهره برداری در ایام الله دهه فجر پرداخت و اظهار داشت:  ۴ هزار و ۶۸۸ کیلومتر راه آسفالته در استان داریم که ۶ پروژه راه روستایی بالغ بر ۱۷ کیلومتر، افتتاح پروژه یزد بافق، پروژه زارچ اشکذر، ۱۲ پروژه راهداری، حوزه بافق زرین شهر با ۶۰ کیلومتر، بهسازی ایستگاه راه آهن یزد به عنوان پروژه های قابل بهره برداری در دهه فجر است.

وی تصریح کرد: در حوزه ساخت نیز ۲۶۰ کیلیومتر پروژه راه و ۲۷۴ کیلیومتر راه آهن در دست اقدام داریم که بخشی از آن در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد ادامه داد: یکی از دستاوردهای ما در ۹ ماهه سال ۹۷ داشتیم کاهش تلفات جاده ای بود که با همکاری دستگاه های مختلف رتبه خوبی در این زمینه کسب شد.

وی با اشاره به کسب برخی رتبه ها و ارتقای جایگاه استان اضافه کرد: خوشبختانه توانستیم از رتبه ۵ کشوری به رتبه دوم کشوری با بیش از ۱۷ درصد کاهش تلفات جاده ای برسیم.

صادقیان بیان کرد: در نمایشگاه دستاوردهای حمل و نقل کشوری نیز توانستیم در بین غرفه های کشوری به عنوان غرفه برتر انتخاب شویم.

وی افزود: یزد به عنوان هفدهمین استان راهداری کشوری توانست با راه اندازی سامانه مدیریت پروژه های عمرانی کشور، بررسی پروژه ها را به صورت الکترونیکی داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد خاطرنشان کرد: هنچنین در هشت ماهه سال ۹۷ تعداد ۱۵۲ فوتی داشتیم که ۴۹ نفر آن در تصادفات شهری بوده که ۱۲ و نیم درصد کاهش فوت نسبت به سال گذشته داشته است.

وی ادامه داد: یکی از مبادی ورود گردشگر به استان از مسیر ریلی است که مقرر شد ایستگاه راه آهن با توجه به سابقه آن به لحاظ معماری، برای بهسازی اقدام شود و با کمک شهرداری محوطه راه آهن بهسازی و راه های دسترسی به آن اصلاح می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد افزود: راه و حوزه حمل و نقل از مباحث مهم در حوزه عمرانی است و راه هایی که در استان داریم با پیگیری دستگاه های اجرایی به لحاظ بودجه ای، در سال آینده شرایط بهتری را خواهیم داشت و ردیف اعتباری خوبی در حوزه راه ها در استان یزد دیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه پروژه های راه و حمل و نقل همیشه زمان بر بوده و هزینه زیادی هم داشته است اظهار داشت: لذا نمی توان انتظار داشت که پروژه های راه در چندماه به بهره برداری برسد.

صادقیان ادامه داد: هشت کیلومتر باقی مانده از باند دوم جاده یزد بافق نیز به زودی تکمیل و در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید و پروژه کمربندی زارچ اشکذر نیز در صورت تامین قیر می توان تا یک ماه آینده بهره برداری کرد.