مهرنوشت - رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به اینکه طراحی و نظارت معنای خود را از دست داده است، گفت: تا زمانی که ساختمان ها به دست افراد بدون صلاحیت فنی و تخصصی ساخته می شود، نمی توان به اصلاح وضعیت ساخت و ساز امید بست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مهرنوشت، مهدی سالاری در نشست هم اندیشی سازندگان ذیصلاح با تاکید بر اینکه در عرصه ساختمان وضعی پدید آمده که طراحی و نظارت عملاً معنای خود را از دست داده است، اظهار داشت: سازندگان بی تخصص امروزه این وضعیت را پدید آورده و مصالح نیز هرچند با کیفیت و مطابق استاندارد تولید شود به دست این افراد غیر توانمند هدر می رود و ساختمان هایی غیر ایمن با عمر مفید بسیار پایین تحویل می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: افراد سودجوی بی صلاحیت که به ناحق سهم بازار مهندسی کیفی را تصاحب کرده اند علاوه بر وارد آوردن خسارت به صنعت ساختمان، دست پیش گرفته و انگشت اشاره را به سوی سازمان و اعضا نشانه می روند و با پررویی به دنبال مقصر در نظام مهندسی می گردند. تا زمانی که ساختمان ها به دست افراد غیر توانمند و بدون صلاحیت فنی و تخصصی ساخته می شود، نمی توان به اصلاح وضعیت ساخت و ساز و کاهش تخلفات ساختمانی امید بست.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد در آخر با بیان اینکه استفاده از مهندسان ذیصلاح حق مالکان است، خاطرنشان کرد: بخش مربوط به سازندگان دارای صلاحیت که از افراد حرفه ای، باتجربه و پرانگیزه  تشکیل می شود نقطه محوری و کلیدی کار سازمان نظام مهندسی ساختمان است و می تواند به دنبال خود موجب اصلاح بخش های طراحی و نظارت شود و زمینه های بی اعتمادی را که توسط افراد فاقد صلاحیت برای مهندسان در جامعه ایجاد شده خنثی نماید.