مهرنوشت - مديركل صنعت، معدن و تجارت استان يزد با تأکید بر اینکه خوشبختانه محصولات در استان یزد با روند کاهش قیمت مواجه شده‌اند، گفت: خوشبختانه در تأمین اقلام تنظیم بازار هیچ کمبودی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مهرنوشت، محمدرضا علمداریزدی در نشست کارگروه تنظیم بازار استان یزد با اشاره به آخرین وضعیت بازار استان یزد، اظهار داشت: در روزهای اخیر قیمت مرغ گرم و منجمد تا حدودی روند افزایشی را به خود گرفته بود که با تدابیر اندیشیده شده، روند کاهش قیمت را در این راستا در روزهای آینده شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به جهش ناگهانی قیمت در هفته اخیر ادامه داد: در مجموع این روند افزایشی که حاکم بود، در مقایسه با سایر استان ‌های هم‌جوار در وضعیت مطلوب‌ تری قرار داشتیم و ارزان تر عرضه می شد.

علمدار یزدی افزود: خوشبختانه استان یزد در راستای قیمت تخم‌مرغ، روند کاهشی را به خود گرفته است؛ همچنین در گوشت قرمز با روند افزایش قیمت مواجه بوده که در این راستا کمیته ای تشکیل شده و آخرین نرخی که از جلسه تنظیم بازار خارج شد، هر کیلو ۶۷ هزار تومان بوده که استان‌های هم‌جوار در مقایسه با استان روند افزایشی داشته‌اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد اظهار داشت: استان یزد در بحث میوه و تره‌بار و نیز در خصوص موز هیچ تغییر قیمتی وجود نداشته و این میوه از یک ماه گذشته از ۱۰ هزار و ۸۰۰ تا ۱۳ هزار و ۲۰۰ به فروش می‌رسد؛ همچنین قیمت گوجه معمولی استان با روند کاهشی مواجه بوده است و با کاهش قیمت ۱۵ درصدی مواجه شده است.

علمداریزدی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر سیب‌درختی پنج درصد افزایش قیمت داشته و اقدامات خوبی در خرید سیب‌درختی صورت گرفته است، تصریح کرد: در بحث پرتقال ۱۱ درصد کاهش قیمت داشته‌ایم؛ اما در بحث سیب‌زمینی متأسفانه با یک‌روند افزایش قیمت مواجه بوده‌ایم که این محصول با افزایش قیمت ۲۹ درصد مواجه شده است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه خوشبختانه در تأمین اقلام تنظیم بازار هیچ کمبودی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: گوشت گرم وارداتی برای هر کیلوگرم بین ۳۶ هزار و ۵۰۰ تا ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد و همچنین گوشت منجمد وارداتی برای هر کیلوگرم ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۲۸هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

وی در پایان تأکید کرد: خوشبختانه محصولات فولادی در استان یزد با روند کاهش قیمت مواجه شده‌اند؛ چنانچه تیرآهن ۷٫۵ درصد کاهش قیمت داشته و میلگرد ۱۸ درصد، نبشی ۱۷ درصد و ورق هفت درصد کاهش قیمت داشته که این روند کاهشی هنوز ادامه خواهد داشت.