مهرنوشت - معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به 844 مددجوی یزدی در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مهرنوشت، امیر زین‌ العابدین قمی اظهار داشت: این تسهیلات برای ایجاد شغل در زمینه های صنایع دستی، کشاورزی و مشاغل خانگی هزینه شده‌است.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای پایداری اشتغال و افزایش درآمد از اهداف پرداخت تسهیلات در زمینه طرح‌های اقتصادی ادامه داد: کمیته امداد استان یزد بیش از ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال را با رویکرد خودکفایی به مددجویان تحت پوشش پرداخت کرد.

قمی با بیان اینکه پرداخت این تسهیلات موجب ایجاد اشتغال برای بیش از هزار نفر شده است اظهار داشت: برخی از مددجویان نیز توانستند با دریافت تسهیلات برای دیگران نیز ایجاد اشتغال کرده و به نوعی کارآفرینی کنند.

وی تاکید کرد: کمیته امداد در سه قالب، خوداشتغالی، توان افزایی و کارانگیزی در پی ایجاد شغل پایدار و توانمند سازی جامعه هدف خود است و این طرح ها در راستای کمک به پایداری، ارتقا موفقیت شغلی و تحت نظارت مستمر کارشناسان اشتغال انجام می شود.

قمی با بیان اینکه راه برون رفت از مشکلات بیکاری جوانان توجه به اشتغال های کوچک و مسیر توسعه از طریق ایجاد شغل های خرد و فعالیت بیشتر در این زمینه است عنوان کرد: این تسهیلات از محل صندوق قرض ‌الحسنه امداد ولایت و منابع بانکی به مددجویان پرداخت شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد با اشاره به تلاش این نهاد برای کمک به بهبود فضای کسب‌وکار و اشتغال اقشار نیازمند تصریح کرد: رویکرد کمیته امداد برای بهبود فضای کسب‌وکار و اشتغال اقشار نیازمند توسعه مشاغل خانگی، تولید روستایی و صنایع‌دستی، ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی با رویکرد توانمندسازی به ویژه در زمینه ‌های کشاورزی، دام‌پروری، صنعت، معدن و خدمات در مناطق محروم است تا از این طریق از مهاجرت روستائیان نیز جلوگیری شود.

وی بیان داشت: مدیریت زنجیره‌ای تولیدی و دانش بنیان در حوزه کشاورزی، صنایع تبدیلی و صنایع‌دستی در مناطق محروم و افزایش و پایدارسازی تولیدات اقشار نیازمند نیز در پرداخت تسهیلات مورد توجه قرار گرفته است.