مهرنوشت - مدیرکل اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان های کشور گفت: زندان های استان یزد در بحث حرفه آموزی حرف اول را در کشور می زنند و جزو استان های برتر کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مهرنوشت، احمد راهرو خواجه در جریان بازدید از زندان های استان یزد اظهار داشت: از زمان تصدی مدیریت رضا ذوالفعلی نژاد در زندان های یزد، تحول عظیمی در بحث اشتغال و حرفه آموزی زندان های این استان صورت گرفته و سرعت پیشرفت اقدامات بسیار خوب بوده است.

وی افزود: کارگاه های حرفه آموزی در زندان مرکزی و ندامتگاه های استان یزد وضعیت بسیار مناسبی دارند و از حدنصاب های تعریف شده از سوی سازمان زندان ها، پیشگام و جلوتر هستند.

مدیرکل اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان های کشور ادامه داد: در بحث اشتغال به کار نیز اداره کل زندان های استان یزد تعامل بسیار خوبی با بخش خصوصی و برخی دستگاه های اجرایی داشته و بیش از ۵۰۰ نفر از مددجویان زندان های استان با فعالیت در کارگاه های اشتغال، ماهیانه حقوق دریافت می کنند.

راهرو خواجه افزود: زندان های استان یزد در سایر زمینه ها نیز رتبه های برتر کشور را بدست آورده و این نشان دهنده پویایی و فعالیت های صحیح اصلاحی و تربیتی است که امیدواریم این روند در استان یزد ادامه داشته باشد.

این مقام مسئول در ادامه ضمن تقدیر از مدیرکل و مسئولین زندان های استان به دلیل فراهم آوردن زمینه های مناسب اصلاحی و تربیتی برای مددجویان، اظهار داشت: تحصیلات، شغل و درآمد سه مولفه لازم برای زندگی خوب است و مسئولان سازمان و زندان های استان  همواره تلاش می کنند تا زمینه های ایجاد این سه مولفه را برای زندانیان مهیا کنند تا مددجویان سالم و سلامت به آغوش خانواده بازگشته و زندگی سعادتمندانه ای برای خود داشته باشند.

این مسئول سازمانی از مددجویان خواست قدردان فرصت های بوجود آمده در زندان برای اصلاح و تربیت باشند و داوطلبانه در دوره های حرفه آموزی شرکت کنند تا بعد از آزادی با شغلی آبرومند در کنار خانواده معاش خوبی داشته باشند.

وی گفت: باید تلاش شود تا دستمزد ماهیانه مددجویان در زمان مقرر و طبق آیتم های مشخص شده در قوانین و مقررات سازمانی به آنها پرداخت شود.

به گزارش مهرنوشت، احمد راهروخواجه مدیرکل اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان های کشور به همراه سرلک کارشناس اشتغال و حرفه آموزی سازمان، مدیرکل و جمعی از مسئولین زندان های استان از کارگاه های اشتغال و حرفه آموزی زندان مرکزی، بنیادتعاون زندانیان، کانون اصلاح و تربیت، زندان شماره ۲ یزد و زندان اردکان بازدید و نقاط ضعف و قوت را مورد ارزیابی قرار دادند.