مهرنوشت - رئیس دانشکده فنی و حرفه ای سما با اشاره به اشتغالزایی با راه اندازی هنرستان آموزشی گفت: راه اندازی هنرستان بهداری در استان یزد در دستور کار این مرکز است تا نیاز بهداشتی و درمانی استان در کادر بهیار را رفع کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مهرنوشت، محمدرضا احمدزاده در نشست خبری به مناسبت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: سما به عنوان بزرگترین مجموعه غیردولتی ایران با ۱۱۰ هزار دانشجو و ۱۰۰ هزار دانش آموز ارائه خدمت آموزشی دارد.

وی با اشاره به تاریخچه تاسیس و شکلگیری مجتمع سما ادامه داد: آموزشکده های فنی و حرفه ای سما در دهه ۸۰ کار خود را با رویکرد پرورش تکنسین در رشته های فنی آغاز کرد و در حال حاضر ۹۰۰ دانشجو داریم.

معاون آموزشی دانشکده فنی و حرفه ای سما با بیان اینکه در ۶ شهرستان مجموعه سما فعال است اضافه کرد: تا مهرماه سال آتی در همه شهرستان ها مدارس سما فعال می شود و امید است دستاوردهای خوبی را برای مجموعه سما در استان داشته باشیم.

وی با اشاره به دستاوردها و موفقیت های این مجموعه بیان داشت: برنامه هایی نیز در دست اقدام داریم از جمله صدور مجوز هنرستان که در مهر ۹۸ در شاخه های تربیت بدنی و رباتیک و گرافیک و عکاسی راه اندازی خواهد شد.

احمدزاده همچنین از راه اندازی هنرستان بهیاری خیر داد و گفت: تلاش داریم در صورت امکان با هماهنگ وزارت بهداشت و آموزش و پرورش، هنرستان بهداری را راه اندازی کنیم و نیاز مراکز بهداشتی و درمانی را در استان تامین کنیم.

وی افزود: در حال حاضر نیروهای مورد نیاز در این هنرستان در استان فارس آموزش می بینند که با راه اندازی این مرکز دیگر نیازی به آموزش از سایر استان ها نداریم.

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای سما با اشاره به لزوم بزرگداشت ایام الله دهه فجر عنوان کرد: سایر برنامه ها از جمله ادای احترام به شهدای انقلاب و دفاع مقدس، برگزاری برنامه های فرهنگی متعدد با حضور دانش آموزان و جشن باشکوه انقلاب اسلامی از جمله برنامه هایی است که اجرایی خواهد شد.

وی از دیگر برنامه های اجرایی در این ایام را مسابقات دانش آموزی نجات تخم مرغ، آواها و نواها و رقابت های جمع خوانی دختران و پسران با کسب رتبه های اول تا سوم در سطح کشور دانست.

احمدزاده همچنین از برگزاری مسابقات ورزشی و کسب رتبه های اول دانش آموزان این مجتمع خبر داد و اظهار داشت: در ایام الله دهه فجر نیز رقابت های کشوری را اعزام داریم که امید است بتوانند رتبه خوبی را برای استان به ارمغان بیاورند.