مهرنوشت - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد با بیان این‌که دین اسلام بالاترین توجه به بانوان را در جوامع مختلف انسانی دارد گفت: آرامش و صمیمیت در کانون خانواده زمینه ساز پیشرفت فرزندان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مهرنوشت، فاطمه دانش‌یزدی در جریان دیدار بانوان ادارات یزد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد که به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر و زن برگزار شد، با تبریک هفته زن و میلاد دردانه عالم حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت مقام مادر، اظهار کرد: اسلام آموختن علم و دانش و نیل به مدارج عالیه اجتماعی و علمی و فرهنگی و سیاسی را بر زنان مجاز دانسته است .

وی افزود: و پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) با یک جمله زیبا و رسا، خط بطلانی بر تمامی طرز تفکرهای جاهلی کشیده و فرمودند کسب علم و دانش بر همه مسلمانان(چه مرد و چه زن) واجب است .

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری یزد ادامه داد: همچنین همان حضرت دست دختر خود را نه فقط به جهت عواطف پدری بلکه به عنوان ارج نهادن به مقام ارزشمند زن می‌بوسید و راه و رسم برخورد با زنان را به همگان می‌آموخت .

دانش یزدی افزود: احترام و ارزش زن در جامعه تا حدی است که به فرموده رهبر فقید انقلاب از دامان زن، مرد به معراج می‌رود .

وی خاطرنشان کرد: همانطور که مطلع هستید خانواده کوچکترین رکن سازنده اجتماع است و اگر خانواده سالم باشد مسلماً جامعه نیز رو به صلاح و ترقی می‌رود .

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری یزد ادامه داد: این بدین خاطر است که اگر کانون گرم خانواده توسط مادر و زن به محیطی آرام و با محبت و دور از اضطراب و دلهره تبدیل شود زمینه را برای رشد و تربیت جسمی، تربیتی، فکری و معنوی کودکان که آینده سازان مملکت هستند فراهم می‌سازد و  بر این اساس این وظیفه مهم تمام زنان و مادران این دیار است .

دانش یزدی افزود: از سوی دیگر زنان در عرصه تحقق انقلاب و هشت سال دفاع مقدس نیز به عنوان بزرگ‌ترین حامیان روانی و حتی پیشگامان خط شهادت خویش درخشیده‌اند .

وی گفت: امروز نیز که دشمنان برای تضعیف آرمان‌ها و توانمندی این انقلاب به کمین نشسته‌‌اند لازم است زنان پرچم‌دار تفکر انقلابی، توانمندسازی اقتصادی و مقاومت اجتماعی در برابر دشمنان باشند و در برابر همجه‌های فرهنگی دشمنان هوشیار باشند و با معرفی و نهادینه سازی الگوهای ایرانی و اسلامی کانون خانواده را در برابر این بداندیشی ایمن‌سازی کنند.

  • منبع خبر : ایسنا