مهرنوشت - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: از آغاز طرح نوروزی امداد و نجات، نجاتگران اين جمعيت با حضور در 123 عملیات امدادی در استان به 1080 حادثه‌دیده، خدمات امدادی ارائه کردند .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مهرنوشت، «محمد زارع سروی» اظهار کرد: در عملیات‌های انجام شده، ۵۱۸  نجاتگر ضمن ارایه خدمات امدادی به حادثه‌دیدگان،  15 نفر از مصدومین را به مراکز درمانی منتقل کردند.

وی بیان کرد: از مجموع حوادث رخ داده در این مدت که توسط نجات‌گران هلال احمر استان امدادرسانی صورت گرفته، ۲۲ مورد جاده‌ای، ۷۴ مورد خدمات حضوری، چهار مورد خدمات مناسبتی، ۱۱ مورد سیل و آب گرفتگی، دو مورد صنعتی و کارگاهی، چهار مورد طوفان، شش مورد عملیات کوهستان بوده است.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان با اشاره به این که از آغاز طرح امداد ونجات ۱۳۰ تیم عملیاتی حضور داشتند، افزود: یک فروند بالگرد هلال احمر نیز در این مدت، آماده ارایه خدمات به حادثه دیدگان بوده است .

زارع سروی در ادامه گزارش عملیات امداد و نجات نوروزی، مجموع کل افراد اسکان داده شده در این بازه زمانی را ۷۴ نفر اعلام کرد.

این مسئول ادامه داد: بر این مبنا و در بازه زمانی یاد شده، ۵۱۸ نفر از نیروهای عملیاتی شرکت داشتند و برای امداد‌رسانی به مصدومین و حوادث جاده ای نیز ۴۸ دستگاه آمبولانس بکارگیری شد.

معاون هلال احمر استان با بیان این که بیشترین عملیات‌ها مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است، افزود: همچنین چهار مورد عملیات رهاسازی توسط نجاتگران هلال احمر صورت گرفته است.

زارع سروی در پایان نیز خاطرنشان کرد: مردم در طول ایام سال می‌توانند جهت دریافت خدمات امدادی با مرکز کنترل عملیات امداد و نجات به شماره  تلفن۱۱۲ تماس حاصل کنند.

  • منبع خبر : ایسنا