مهرنوشت - مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان یزد ضمن تشریح برنامه‌های استانی چهلمین سال برپایی نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی از عدم صدور مجوز عملیات ساخت مصلی یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مهرنوشت، حجت‌الاسلام رضا شریفی اظهار داشت: مقام معظم رهبری از این نهاد به عنوان قرارگاه بصیرت افزایی یاد کردند لذا باید تلاش کنیم تا برای حضور بیشتر در این آیین و نهادینه کردن آن تلاش کنیم.

وی با اشاره به تدوین ۱۵ برنامه در قالب ستاد چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه، از جمله این برنامه‌ها به میزبانی نشست روابط عمومی‌های استان و آیین رونمایی از پوستر چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه با حضور نماینده ولی فقیه در استان اشاره کرد.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه یزد گلباران قبور مطهر سومین شهید محراب آیت الله صدوقی و فرزند فقیدش حجت الاسلام محمدعلی صدوقی و شهدای نماز جمعه در استان همچنین برگزاری همایش همگانی دوچرخه‌سواری از باغ ملی تا مسجد ملااسماعیل به میزبانی شورای سیاستگذاری و ستاد نماز جمعه مرکز استان را از برنامه‌های روز پنجشنبه سوم تیرماه خواند.

این مسئول با بیان این که در حال حاضر ۲۸ نقطه از استان یزد شاهد اقامه نماز جمعه است، یزد را از استان‌های دارای بیشترین ائمه جمعه مسن ذکر کرد و گفت: حجت الاسلام واعظ امام جمعه منشاد با قریب ۹۰ سال سن مسن‌ترین امام جمعه و حجج السلام قانی و داوری ائمه جمعه روستاهای نصرآباد و رستاق با ۳۴ سال جوانترین ائمه جمعه در استان هستند.

به گفته وی، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با جایگزینی ائمه جمعه جوان‌، فضاسازی مناسب در اماکن اقامه نماز جمعه و ارائه خدماتی مانند میزخدمت، میزسلامت و مهدهای آدینه جهت نگهداری کودکان والدین نمازگزار، تلاش دارد تا جمعیت بیشتری از نمازگزاران را برای اقامه نمازهای آدینه جلب کند.

وی همچنین شایعاتی که در مورد تغییر امام جمعه مرکز استان در برخی شبکه‌های مجازی گاهی مطرح می‌شود را تکذیب کرد و آن را شیطنت برخی رسانه‌ها دانست.

مسئول ستاد نماز جمعه مرکز استان هم ضمن ارائه توضیحاتی در مورد برنامه‌های این ستاد در چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه در کشور، اظهار کرد: اولین نماز جمعه در شهر یزد سال ۸۳۶ هجری برگزار شده و اسامی ائمه جمعه یزد از آن زمان تاکنون در کتاب نجوم آیت الله سید جواد مدرسی آمده است.

به گفته محمد جواد حرزاده، علاوه بر آیت الله شهید صدوقی سومین شهید محراب، استان یزد ۱۲ شهید نماز جمعه شامل هشت مرد و چهار زن دارد که در این ایام با همکاری بنیاد شهید و دفتر امور بانوان استانداری از خانواده‌های آنها سرکشی خواهد شد.

وی از ارائه پیشنهاد برنامه‌هایی برای برگزاری در حاشیه نماز جمعه یزد در طول سال نیز خبر داد و عنوان کرد: برگزاری مسابقات عکس، خاطره، دل نوشته و کتابخوانی، جشنواره فیلم و کلیپ با عنوان ۴۰ سال تلاش همچنین معرفی نخبگان و چهره‌های شاخص استان در نماز جمعه پیشنهاد شده است.