مهرنوشت - افزایش مسافرت و عادی سازی روابط اجتماعی سبب افزایش آمار بیماران کرونایی در استان شده و موجب شد تا زنگ خطر برای شروع موج دوم این ویروس به صدا در آید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیل مهرنوشت، شاید هر شهروندی با دیدن شلوغی غیر قابل باور خیابان‌ها، معابر، مراکز خرید، تفرجگاه های مناطق روستایی و مناطق مختلف شهرهای استان که همین سه ماه پیش با شیوع ویروس کرونا غافلگیر شده بود فکر کند کرونا تمام شده اما به گفته برخی مسئولان، اینگونه نیست و به نظر می رسد موج دوم شیوع کرونا در یزد آغاز شده است.

۱۰۲ مورد بستری قطعی و مشکوک به کرونا در استان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از افزایش تعداد مورد بستری قطعی و مشکوک به کرونا در استان یزد به ۱۰۲ نفر خبر داد.

دکتر دهقانی اظهار داشت: بر اساس اطلاعات و آمار دریافت شده از بیمارستان‌ها و مراکز منتخب سرپایی افزایش خفیف آمار بستری و سرپایی مثبت و مشکوک به کرونا را در سطح استان شاهد بودیم.

وی افزود: دلیل این افزایش نیز عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی و تردد و مسافرت‌های غیرضروری است.

دهقانی ادامه داد: به منظور کاهش مجدد و جلوگیری از افزایش موارد ابتلا باید به دستورالعمل‌ها پایبند بوده و از شرکت در تجمع‌های غیرضروری به شدت خودداری کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تأکید کرد: اگر شهروندان مجبور به حضور در فضای شلوغ یا تجمع ضروری شدند باید از ماسک و دستکش استفاده کرده و به شست وشوی مستمر دست‌ها بپردازند.

وی درباره وضع کرونا در شهر‌های مختلف استان گفت: برخی شهر‌ها دارای وضعیت سفید و برخی زرد هستند. وضع در برخی شهرستان‌ها به مرز هشدار رسیده و اگر رعایت صورت نگیرد شاهد بازگشت به وضع سابق خواهیم بود.

آمار بیماران کرونایی یزد بیشتر از سایر شهرستانهای استان

مدیر روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد هم با بیان اینکه هم اکنون ۹۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند گفت: تعداد موارد شناسایی شده بستری و سرپایی مشکوک به کرونا در یزد بیشتر از سایر شهرستان های استان یزد است.

وی بیان داشت: هم اکنون پنج شهرستان بهاباد، بافق، مهریز، اشکذر و میبد سفید هستند.

تفت در وضعیت هشدار کرونایی/آمار دوبرابر شد

دبیر ستاد کرونای شهرستان تفت گفت: آمار موارد بیماران سرپایی مثبت در تفت از روز گذشته دو برابر شد.

واعظ پور افزود: آمار موارد سرپایی مثبت کرونا در مدت سه ماه گذشته تا دیروز ۹ مورد بود که امروز ۹ مورد دیگر به این آمار اضافه شد.

وی نسبت به ادامه وضع کنونی هشدار داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه تفت از شهر‌های سالمند استان به شمار می‌آید از مردم می‌خواهیم به تفرجگاه‌ها مراجعه نکنند تا شاهد در معرض خطر افتادن شهروندان در این شهر نباشیم.

دبیر ستاد کرونای تفت خاطرنشان ساخت: چنانچه مردم عدم رفت و آمد در ییلاق های تفت و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند مجبور به ارائه پیشنهاد دوباره مبنی بر ایجاد محدودیت‌ها در این شهرستان هستیم.

به گزارش مهرنوشت، گرچه در حال حاضر وضعیت استان قرمز نیست اما باید توجه داشت که مردم نباید نسبت به خطر کرونا بی توجه بوده و عادی شدن شرایط و فعالیت‌ها را به منزله پایان کرونا تصور کرده و دیگر به نکات و توصیه‌های بهداشتی و هشدارهای داده شده عمل نکنند.