مهرنوشت - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به لزوم نام نویسی کارگاه ها در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات گفت: بیش از 19 هزار کارگاه آسیب دیده مشمول دریافت تسهیلات کرونایی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مهرنوشت، محمدحسین ریاحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تشریح شیوه نامه اعطای تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا اظهار داشت: در استان یزد ۱۹ هزار و ۷۷۰ کارگاه آسیب دیده از کرونا شناسایی شده، که از این تعداد تاکنون ۲۱۹۱ کارگاه در سامانه کارا جهت دریافت تسهیلات ثبت نام نموده اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی مرتبط اطلاع رسانی را در این زمینه برای متقاضیان انجام دهند عنوان نمود: ۱۳ رسته شغلی به جز بخش کشاورزی مشمول دریافت تسهیلات کرونا بودند که اخیرا رسته کشاورزی نیز به رسته های قبلی اضافه شده است.

ریاحی خاطرنشان کرد: صاحبان کارگاه‌هایی که دارای کد بیمه تأمین اجتماعی هستند و برای آن‌ها بر اساس کد بیمه کارگاهیِ شناسایی‌شده پیامک ارسال شده، در بخش تسهیلات کرونا سامانه کارا اطلاعات خود را تکمیل ‌کنند و پس تأیید از دستگاه اجراییِ تخصصی، به یکی از ۱۷ بانک عامل یا موسسه اعتباری غیربانکی مشخص‌شده در استان یزد برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: رسته های شغلی آسیب دیده از کرونا در استان یزد شامل حوزه حمل و نقل مسافر، حوزه گردشگری، رستوران‌ها، مراکز بهداشتی، صنایع دستی، مجتمع‌های آموزشی و فرهنگی، باشگاه‌های ورزشی، مراکز آجیل و خشکبار، مراکز تولید کیف و کفش، دفاتر خدمات مسافری و حمل و نقل درون شهری می باشد.

ریاحی ادامه داد: کل تسهیلات در نظر گرفته شده برای واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی متضرر از کرونا در کشور ۴۰۰ هزار میلیارد ریال است که سهم استان ۹۲۶۰ میلیارد ریال است که این رقم معادل ۲٫۳۲ درصد است.

وی اضافه نمود: در حال حاضر امکان رسته فعالیت فروش خرده و عمده گل، گل فروشی و فروش ماهی تزئینی زنده آکواریوم در رسته چهاردهم برای متقاضیان امکان پذیر است و صاحبان این کارگاه ها نیز می توانند از تسهیلات کرونا بهره مند شوند.