مهرنوشت - شهرستان بافق میزبان قصه گویان سومین جشنواره قصه گویی با عنوان چله قصه ها شد.

به گزارش مهرنوشت و به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان یزد، جشنواره قصه گویی بومی محلی “چله قصه ها”به منظور احیا و ترویج قصه های معرف فرهنگ استان یزد وارد سومین سال خود شد.سومین جشنواره قصه گویی بومی محلی چله قصه محمل و محل تاثیرگزار در گردهمایی قصه گویان علاقه مند به آداب و رسوم و خرده فرهنگ های کمتر معرفی شده استان یزد می باشد.

 وی با بیان این‌که جشنواره چله قصه‌ها به منظور گسترش قصه‌های بومی و محلی و شناسایی این قصه ها است ادامه داد: احیای سنت قصه‌گویی با حضور اقشار مختلف مردم و قصه‌گویان در جشنواره، برنامه‌ریزی در جهت تبیین و ترویج روش‌های نوین در اجرای قصه‌گویی و مشارکت مردم هم‌چنین ترویج فرهنگ قصه‌گویی به عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ‌ساز در جامعه از محورهای این جشنواره است.

جشنواره قصه‌گویی چله قصه‌ها در سال گذشته  و دومین مرحله این جشنواره درشهرستان میبد برگزار گردیده و مورد استقبال نیز قرار گرفت.و امسال شهرستان بافق میزبان سومین جشنواره قصه گویی “چله ی قصه ها”می باشد.

به همین منظورمسئولین برگزاری این جشنواره با توجه به فراگیری بیماری کرونا و محرومیت از دیدارهای حضوری تصمیم گرفته است. تا از طریق مجازی این جشنواره را برگزار نماید.

محورهای موضوعی سومین جشنواره قصه گویی “چله ی قصه ها “ترویج فرهنگ قصه گویی،قصه گویی از حوادث با ارزش روایت با موضوع و محوریت آثار،ابنیه تاریخی،مشاهیر،معارف،حوادث و آداب و رسوم یزد،جمع آوری و قصه نویسی برای کودکان و نوجوانان(قصه نویسی به سبک ادبیات عامه)می باشد.

این جشنواره در ۴بخش قصه گویی ۹۰ثانیه ایی،قصه گویی ۱۵ دقیقه ایی،قصه گویی ۵ دقیقه ای و قصه نویسی می باشد.جشنواره از۲۵الی ۲۹مهرماه ۱۳۹۹آغاز به کار خواهد کرد علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاع بیشتر وارسال آثار خود تا۱۸مهر با دبیرخانه جشنواره تماس حاصل فرمایند.