مهرنوشت- معاون سیاسی استاندار یزد با اشاره به وضعیت استان در خصوص ویروس کرونا، اعمال محدودیت های جدید کرونایی در استان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مهرنوشت، احمد ترحمی با اشاره به اعمال محدودیت‌های جدید در استان یزد به دلیل فراگیر شدن شیوع کرونا اظهار داشت: بر اساس مصوبات ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونای استان، همه صنوف و مشاغل و رسته‌های شغلی، به جز صنف نانوایان و سوپرمارکت تا تاریخ ٢٣ آبان ماه سال جاری فقط مجاز به فعالیت تا ساعت ۱۵:۳۰ هستند و اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی موظف به نظارت جدی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در طول روز و تعطیلی مطلق پس از این ساعت هستند.

وی ادامه داد:  واحدها و مجتمع ها و فروشگاه های تجاری تا ساعت ۱۵:۳۰ فعال می باشند و پس از آن تعطیل می شوند ضمن اینکه رستوران ها و فست فودها فقط به صورت بیرون بر تا ساعت ۱۵:۳۰ فعالیت کنند و در شب به شرط بسته بودن درب و بیرون بر مجاز به فعالیت اند.

وی با اشاره به اینکه طی هفته گذشته تعطیلی اصناف تا ساعت ۱۶:۳۰ اعلام شده بود یادآور شد: جایگاه‌های سوخت، داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی درمانی و داروخانه‌های دامپزشکی طبق روال معمول فعالیت خواهند داشت.

وی تاکید کرد: آموزش حضوری تمام مقاطع تحصیلی، کلاس‌های آموزشگاه‌های آزاد، دولتی و مهدکودک‌ها، سالن‌های سینما، تئاتر و کتابخانه‌های عمومی، نمازهای جمعه و جماعات در تمام مساجد و اماکن، برگزاری مراسم ختم، عزا و روضه خوانی در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و اماکن خصوصی، اماکن گردشگری فضای بسته، سالن‌های ورزشی، باشگاه‌های بدن‌سازی و گیم نت‌ها، تورهای گردشگری دسته جمعی، برگزاری مراسم عروسی و تجمع در سالن‌ها، تالارها و خانه‌ها، برگزاری مراسم و تجمع در آرامستان های و بقاع متبرکه، فعالیت همه آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، مراکز شماره گذاری اتومبیل، تمام دفاتر ارائه خدمات الکترونیک، دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر ارائه خدمات قضائی و پلیس به اضافه ۱۰ تا ۲۳ آبان ماه به طور کامل تعطیل است.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد عنوان کرد: به منظور کاهش ترددهای غیر ضروری در سطح شهرهای استان، اتوبوس‌های خط واحد و سیستم حمل و نقل عمومی نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

وی همچنین از تعطیلی تمام بانک‌های استان خبر داد و گفت: با توجه به حاد بودن شرایط استان، تمام بانک‌های استان به مدت یک هفته مشروط به تداوم خدمات بانکداری الکترونیک و چکاوک، تعطیل اعلام می‌شود.

ترحمی همچنین یادآور شد: تمام ادارات و نهادهای استان از پذیرش حضوری ارباب‌رجوع به طور کامل خودداری کرده و امور ارباب رجوع به صورت غیرحضوری و تلفنی انجام شود ضمن اینکه برنامه ملاقات عمومی ادارات تا اطلاع ثانوی لغو است.

وی تصریح کرد: کلیه ادارات و دوایر دولتی و عمومی موظفند به مدت دو هفته پرسنل خود را به نصف کاهش دهند و ساعت پایان کار تمام ادارات، نهادها و دستگاه‌های استان به غیر از مراکز درمانی و مراکز بهداشتی ۱۶ ساعته، به مدت دو هفته، ۱۲ ظهر تعیین شده است.

ترحمی اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد، ممنوعیت تردد خانوادگی و دسته جمعی در شب به مدت دو هفته تمدید می‌شود ضمن اینکه ممنوعیت ورود خودروهای غیر بومی به مرکز استان، به مدت یک هفته دیگر تمدید می‌شود.