مهرنوشت-استاندار یزد از رفع کمبود دستگاه های اکسیژن ساز خبر داد و گفت: به نظر می رسد شیب ابتلا به کرونا که در هفته گذشته داشتیم در یزد کند و تقریبا ثابت شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مهرنوشت، محمدعلی طالبی در نشست خبری از سلسله نشست های ستاد کرونا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان یزد سخت ‌ترین روزها را در کنترل بحران کرونا دارد اما با تلاش های انجام شده به نظر می رسد در زمینه تعداد بستری ها به ثبات رسیده ایم.

وی با بیان اینکه آخرین آمار بستری در استان هزار و ۱۷۹ نفر است ادامه داد: محدودیت هایی که در هفته های گذشته اعمال شده موفق بوده و امیدواریم بتوانیم با همکاری اصناف و فعالان اقتصادی، مصوبات ستاد ملی کرونا را دنبال کرده و شاهد کاهش آمار در استان باشیم.

استانندار یزد با بیان اینکه نمودهای رعایت مردم و افزایش پروتکل های بهداشتی نیز مشهود است افزود: در زمینه فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک از ۵۰ درصد به ۷۰درصد رسیده ایم اما انتظار داریم مردم بیش از این رعایت کنند.

استاندار یزد با قدردانی از مجموعه کادر درمانی استان و تلاش های صورت گرفته برای رفع مشکلات بیان کرد: برخی از مشکلاتی که در بیمارستان های استان به ویژه در حوزه کمبود اکسیژن داشتیم با همکاری خیران و کمک دولت رفع شده و نصب دستگاه اکسیژن ساز در برخی مراکز نیز در حال انجام است ضمن اینکه منابع ذخیره اکسیژن برای بیمارستان ها تامین شده است.

وی در خصوص اعمال محدودیت در ورود و خروج استان نیز عنوان کرد: این مهم تابع تصمیم ستاد ملی کرونا است و منتظر ابلاغ مصوبات جدید هستیم تا در این زمینه نیز اقدام شود.

طالبی در بخشی از سخنان خود از راه اندازی بیمارستان بحران در کنار مرکز درمانی شهید رهنمون مرکز استان ظرف مدت چند ماه آینده خبر داد و عنوان کرد: به دلیل مسائل مقاوم سازی که برای بیمارستان بحران در نظر است روند بهره برداری از آن اندکی طولانی تر شده و امیدواریم ظرف ۲ تا سه ماه آینده به بهره برداری برسد.

وی اعتبار پیش بینی شده برای بهسازی و راه اندازی این بیمارستان را ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با آغاز اجرای عملیات بهسازی بیمارستان بحران مشخص شد که اعتباری بیش از این رقم نیاز است که خوشبختانه با کمک خیران و منابع دولتی به عنوان اولین بیمارستان بحران کشور با ظرفیت ۲۰۰ تخت بهره برداری خواهد شد.