مهرنوشت-سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به تداوم روند کاهشی بستری‌های مشکوک به کرونا در یزد، گفت: بستری های مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان به کمتر از ۹۰۰ تن رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مهرنوشت، ابراهیم سلمانی در مورد آخرین وضعیت بستری‌ها کرونا در استان اظهار داشت: در حال حاضر ۸۶۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۹۸ بیمار به دلیل شرایط بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: هر چند تعداد موارد بستری مشکوک کاهش یافته است ولی همچنان شاهد افزایش بستری بیماران در بخش مراقبت های ویژه هستیم و این موضوع اهمیت مراجعه به مراکز درمانی در صورت مشاهده علائم جدی را دوچندان می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پلمب دو آزمایشگاه متخلف در شهرستانهای اردکان و میبد بعد از چند بار اخطار و تذکر و اصرار، با دستور قضایی خبر داد.

سلمانی ادامه داد: نداشتن سوابق مربوط به آزمایش‌ها به خصوص آزمایش‌های مرتبط با تست کووید ۱۹، نداشتن مجوز مربوطه برای تست کرونا و دریافت بیش از تعرفه مصوب از جمله مهم‌ترین تخلفات این دو مرکز ازمایشگاهی بود.

وی خاطرنشان کرد: هم استانی ها در صورت مشاهده تخلف در ازمایشگاه های استان می توانند مراتب را به اداره امور ازمایشگاه های دانشگاه علوم پزشکی گزارش دهند.

به گزارش مهرنوشت و به نقل از وبدا یزد، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد تاکید کرد: مراکز بهداشتی و درمانی نیز همانند سایر اصناف و مراکز مورد بازید قرار می گیرند و در صورت هر گونه تخلف در این مراکز، با آن ها برخورد می‌شود.