مهرنوشت-جانشین ستاد کرونا گفت: بر اساس تصمیم ستاد کرونای استان یزد همه ادارات، سازمانهای دولتی و عمومی به استثنای بخش های خدمات ضروری و بیمارستان‌ها به مدت یک هفته تعطیل و فعالیت کارکنان براساس بخشنامه سازمان اداری استخدامی به‌ صورت دورکاری می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مهرنوشت، احمد ترحمی اظهار داشت: با توجه به مصوبات ستاد ملی و استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، اعمال محدودیت‌های جدید و تعطیلی مراکز دولتی، ‌بخش‌های خصوصی، اصناف و رسته‌های شغلی از تاریخ شنبه ۸ آذر ماه به مدت یک هفته در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه درخصوص دادگستری و سازمان های تابعه، خدمات ضروری مطابق بخشنامه معاون اول محترم قوه قضاییه ارائه می‌شود ادامه داد: بخش مرکز پیام، فوریت ها و حوادث دستگاه های خدمات رسان مانند راهداری، آب، برق، گاز، مخابرات و شهرداری ها فعال بوده و در کوتاه ترین زمان ممکن باید ارائه خدمت نمایند.

جانشین ستاد کرونا در یزد اضافه کرد: همچنین همه کارمندان در ساعت کار اداری در حالت آماده باش و در دسترس بوده و باید در صورت ضرورت و اعلام واحد مربوطه در محل کار حاضر شوند. حضور کارکنان ادارات جهت انجام امور ضروری خدمات بنا به تشخیص مدیران می باشد.

وی با بیان اینکه چنانچه کارمندی به مسافرت برود و خودروی وی جریمه یا نامش در سامانه خرید بلیط ثبت شده باشد، علاوه بر لغو تعطیلی برابر مقررات برخورد می‌شود عنوان کرد: دفاتر اداری، شرکت های بخش خصوصی و غیردولتی، به استثنای دفاتر خدمات تولید، صادرات و واردات، به مدت یک هفته تعطیل است.

ترحمی با تاکید بر اینکه بانک‌ها و موسسات مالی طبق دستورالعمل کشوری اقدام خواهند کرد اظهار داشت: مدت وکالت نامه خودرو و معاینه فنی خودرو تمدید شده و نیازی به مراجعه به مراکز نیست.

وی در خصوص فعالیت اصناف هم با بیان اینکه همه اصناف گروه شغلی ۲، ۳ و ۴ در استان به‌مدت یک هفته مطلقا تعطیل هستند و در صورت تخلف برابر مقررات پلمب خواهند شد افزود: بیرون بر رستوران ها و فست فودها بعد از ساعت ۱۵ و ٣٠ دقیقه فقط با سفارش تلفنی و ارسال با پیک می‌باشند.

معاون استاندار یزد ادامه داد: اصناف و مشاغل ضروری شامل نانوایی ها، سوپر لبنیات، میوه و تره بار، غرفه مواد غذایی، فروشگاه های بزرگ و بیرون بر رستوران ها و فست فودها بدون مراجعه حضوری در شب تا ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه طبق برنامه هفته گذشته مجاز به فعالیت هستند و سایر اصناف گروه یک شغلی فقط تا ساعت ۱۵ و ۳۰ ‌دقیقه مجاز به فعالیت و پس از آن تعطیل می‌باشند.

وی همچنین از تعطیلی مطلق گیم‌نت ها و خانه‌های مسافر خبر داد و با اشاره به اینکه همه مطب های پزشکان راس ساعت ٨ و ٣٠ دقیقه شب تعطیل هستند عنوان کرد: تردد خانوادگی از ساعت ۱۸ شب و ممنوعیت تردد کامل خودروها از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح به مدت یک هفته دیگر اعمال می‌شود.

ترحمی با تاکید بر اینکه سفر به ییلاقات و روستاهای استان ممنوع است و متخلفان با دوربین های نظارتی اعمال جریمه می‌شوند گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی تا ساعت ۱۵ و ٣٠ دقیقه فعال بوده و فرمانداران، بخشداران و مدیران بخش بهداشت و درمان باید در حوزه ماموریت خود حضور داشته و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها دارای کشیک فعال در طول هفته باشند.

به گزارش مهرنوشت، چنانچه دستورالعمل جدیدی از ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا و کمیته های آن صادر شود، اطلاع رسانی ‌می شود و ملاک عمل خواهد بود.