مهرنوشت-مدیران کل زندان‌ها و آموزش فنی و حرفه‌ای استان با امضای تفاهم نامه، زمینه مهارت آموزی و توانمندسازی مددجویان ندامتگاه‌های استان را فراهم کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مهرنوشت به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان های استان یزد؛ مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان در این باره گفت: در حال حاضر ۱۸ رشته مهارت آموزی در زندان‌های استان راه اندازی شده که تمامی مددجویان می‌توانند بدون شرط سواد به کسب مهارت بپردازند.

حسین سبزواری با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار نفر از مددجویان ندامتگاه‌های استان با حضور در این کلاس‌های آموزشی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفته اند، ادامه داد: دریافت مجوز‌ها زمینه اشتغال به کار مددجویان را در بیرون از زندان فراهم می‌کند و همچنین سبب می‌شود زمینه بازگشت به زندان این مددجویان کاهش یابد.

وی گفت: این تفاهم نامه در جهت تحقق برنامه های سازمانی و به منظور ایجاد اشتغال و مهارت آموزی برای زندانیان فاقد مهارت، توانمند سازی شغلی ، کمک به رفع مشکلات مادی و معنوی زندانیان و خانواده هایشان تهیه شده که امیدواریم در این زمینه اقدامات موثر در سایه همدلی و همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان رقم بخورد.

سبزواری اظهار داشت: توانمند سازی شغلی زندانیان جهت اشتغال مولد و کار آفرینی پس از آزادی و بازدارندگی از ارتکاب مجدد جرم و بازگشت به محیط زندان ازجمله اهداف این تفاهم نامه است.

سرپرست اداره کل زندان های استان یزد افزود: بازسای شخصیت مددجویان و ایجاد روحیه استقلال ، خودباوری  زندانیان در زمان تحمل کیفرنیز از دیگر اهدافی است که در این تفاهم نامه بر آن تاکید شده و باور داریم با ترویج حرفه آموزی می توانیم در رسیدن به اهداف تعریف شده موفق باشیم.

در ادامه مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: هر چند این همکاری در سال‌های گذشته نیز  وجود داشت، اما با امضای این تفاهم نامه، کلیات طرح استمرار و آموزش‌ها با افزایش تعداد و ارتقای کیفیت همراه خواهد بود.

 مصباح افزود: مددجویانی که بتوانند در آزمون‌های این اداره کل شرکت و حد نصاب نمره را کسب کنند مجوز اشتغال دریافت خواهند کرد.