مهرنوشت-جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا گفت تردد خودرو‌ها در سطح استان امروز و فردا از ساعت ۲۰ لغایت ۴ صبح ممنوع بوده و مشمول جریمه منع تردد شبانه می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مهرنوشت، احمد ترحمی درباره محدودیت‌های کرونایی این هفته اظهار داشت: فعالیت همه اصناف برای روز‌های شنبه و یکشنبه حداکثر تا ساعت ۱۸ تعیین شده است.

وی افزود: اصناف و مشاغل ضروری شامل نانوایی، سوپرلبنیات، اقلام پروتئینی، میوه و تره بار، برنج و حبوبات، خواربار و آجیل، شیرینی فروشی، تجهیزات پزشکی، عطاری، بخش ارزاق فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای و بیرون بر رستوران‌ها و فست فود‌ها صرفا تا ساعت ۲۰:۳۰ مجاز به فعالیت هستند.

معاون استاندار گفت: از روز دوشنبه اول دی تا روز جمعه پنجم دی ماه، همه اصناف و کسبه به صورت یکنواخت و یکسان در سطح شهرستان‌های استان تا ساعت ۲۰:۳۰ و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مجاز به فعالیت می‌باشند.

ترحمی با اشاره به تعطیلی نماز جمعه و مراسم آیینی و مذهبی در استان ادامه داد: برگزاری هرگونه تجمع سیاسی، مذهبی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و … با جمعیت بیش از ۲۰ نفر ممنوع است.

وی تأکید کرد که منع تردد شبانه خودرو‌ها از دوشنبه اول دی ماه تا جمعه پنجم دی ماه به روال هفته‌های قبل از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح است.

جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا از تداوم تعطیلی مشاغل گروه ۳و۴ تا روز جمعه پنجم دی ماه خبر داد و گفت: با توجه به ضرورت خدمت رسانی به مردم، دورکاری و تقلیل نیروی انسانی همه ادارت و نهاد‌ها لغو و از روز شنبه ۲۹ آذرماه حضور تمامی پرسنل در محل کار خود الزامی است.

ترحمی خاطرنشان ساخت: محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی که سابق بر این، بر اساس مصوبات ستاد استانی، برقرار و اعلام شده است، به جز محدودیت مربوط به تعطیلی اصناف گروه ۳و۴، لغو و فعالیت آنها به روال قبل از اعمال ممنوعیت‌ها بازمی گردد.

وی افزود: کماکان ورود خودرو‌های شخصی با پلاک غیربومی استان به کلیه شهر‌های استان یزد ممنوع بوده و اعمال جریمه با دوربین‌های نظارتی و مامورین پلیس راهور انجام خواهد شد.

معاون استاندار ادامه داد: آموزش حضوری دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی، مدارس، حوزه‌های علمیه و آموزشگاه‌های خصوصی تعطیل است.