مهرنوشت-سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از آغاز اجرای صدور و تمدید پروانه کار موقت (کارت کار) اتباع افغانستانی و عراقی دارنده گذرنامه خانواری معتبر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مهرنوشت، عماد تشکری اظهار داشت: این طرح براساس دستورالعمل ارسالی از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای اتباع افغانستانی دارنده، گذرنامه خانواری معتبر که در سنین ۱۷ تا ۶۰ سال است، به مرحله اجرا گذاشته شده است.

وی بیان کرد: هزینه صدور پروانه کار موقت پنج میلیون ریال و برای تمدید آن سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برای مدت یک سال جهت واریز به حساب خزانه تعیین شده است.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: جهت تامین نیاز کارفرمایان متقاضی خدمات اتباع خارجی و استفاده صحیح از توان نیروی کار و با هدف قانونمند نمودن اقامت و اشتغال اتباع خارجی، پروانه کار اتباع فوق الذکر توسط هشت دفتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی استان صادر و تمدید می‌شود.

تشکری در پایان نیز خاطرنشان کرد: براساس ماده ۱۸۱ قانون کار و بندج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، کارفرمایانی که اتباع خارجی بدون پروانه کار (کارت کار) و یا اتباع بیگانه را در فعالیتی به غیر از آنچه در پروانه کار آنها ذکر شده به کار گیرند، مجرم محسوب شده و به پرداخت جریمه سه میلیون و ۱۸۴ هزار و ۴۵ ریالی برای هر روز بکارگیری غیرمجاز و همچنین مجازات حبس از ۹۱ تا ۱۸۰ روز محکوم می‌شوند.