مهرنوشت-سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به تدوام روزهای بدون فوتی کرونا در استان گفت: مرحله نخست واکسیناسیون کووید ۱۹ از دقایقی پیش در بیمارستان شهید صدوقی این استان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مهرنوشت، ابراهیم سلمانی با اشاره به اینکه این مرحله، ویژه همه پرسنل بخش‌های ICU بیمارستان است اظهار داشت: واکسیناسیون در ۲ مرحله به پرسنل تزریق می‌شود که در مرحله نخست، ۴۰۰ دوز واکسن برای ۲۰۰ نفر از پزشکان، پرستاران، نیروهای خدماتی و پرسنل بخش کرونایی بیمارستان شهید صدوقی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه اسامی پرسنل مشغول در بخش کرونایی یزد، پیش از این به وزارتخانه اعلام شده است ادامه داد: فرآیند تزریق واکسن و اولویت بندی انجام آن از سوی وزارتخانه ابلاغ و همزمان با سراسر کشور در دستور کار علوم پزشکی یزد قرار گرفت.

به گفته وی طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در هفته آینده، دیگر بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان تحت پوشش فرآیند واکسیناسیون کووید ۱۹ قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه ماندگاری این واکسن روسی در بدترین حالت یک سال برآورد شده است یادآور شد: رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک تا پایان واکسیناسیون لازم و ضروری است.

سلمانی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: استان یزد در پنجمین روز متوالی هیچ مورد فوت بیمار مبتلا به کرونا نداشت.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۷۴ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند افزود: ر شبانه روز گذشته ۲۶ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری شده اند.

سلمانی تصریح کرد: در حال حاضر، ۱۷۶ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری، که از این تعداد ۵۴ بیمار در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.