مهرنوشت-سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به بستری ۴۰ بیمار مشکوک به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه گفت: بستری های مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان همچنان سه رقمی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مهرنوشت، دکترسلمانی اظهار داشت: هم اکنون ۱۵۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند که از این تعداد، ۴۰ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند.

وی از زرد شدن وضعیت شیوع کرونا در چهار شهرستان استان یزد خبر داد و گفت: زنگ خطر موج چهارم کرونا به صدا درآمده و هرگاه غفلت کنیم افزایش آمار بستری‌های مبتلا به کرونا را به دنبال داشته است و در صورت تداوم عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، باز شاهد روز‌های سیاه کرونایی خواهیم بود.

سلمانی عنوان کرد: شهرستان‌های ابرکوه، اردکان، خاتم و یزد در وضعیت زرد و شهرستان‌های اشکذر، بافق، بهاباد، تفت، مهریز و میبد در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفته‌اند و خوشبختانه هیچ‌یک از مناطق استان قرمز نیست اما مردم باید مراقبت جدی داشته باشند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی تاکید کرد و اظهار داشت: مردم از دورهمی و حضور در مکان‌های شلوغ پرهیز کنند و استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را همچنان مدنظر قرار دهند تا بتوانیم زنجیره کرونا را قطع کنیم.