مهرنوشت-شهردار میبد از انتخاب این شهر به عنوان شهر خلاق صنایع دستی در شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مهرنوشت، علیرضا نقوی در خصوص روند بررسی و دفاع از هنرهای دستی میبد عنوان کرد: طی ۱۸ ماه پیگیری، جلسات متعدد و دفاع از داشته های میبد دوست داشتنی، مجددا از بین ۱۲۰ شهر در حوزه هنرها صنایع دستی و سنتی، میبد و چند شهر دیگر توانستند این نشان را کسب کنند.

وی در توضیح اقدامات صورت گرفته جهت منتخب شدن میبد به عنوان شهر خلاق صنایع دستی گفت: از سال ۱۳۹۸ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرحی را برای شناسایی ظرفیت های فرهنگی هنری و مناطق جغرافیایی در دستور کار قرار داد که در این سال پرونده ای برای میبد به عنوان شهر خلاق صنایع دستی با همکاری ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میبد گشودیم.

نقویان افزود: علاوه بر میبد، ۳۶۷ پرونده دیگر نیز از سراسر کشور طرح خود را به عنوان شهر خلاق صنایع دستی به وزارت ارشاد کشور ارسال نمودند.

دبیر شهر جهانی زیلو با تبریک این انتخاب شایسته به هنرمندان میبدی افزود: این اتفاق مبارک را به هنرمندان و دلسوزان سفالگر، زیلوباف و دیگر رسته ها تبریک عرض می کنم و امیدوارم شاهد شکوفایی و رونق اقتصادی و اقتصاد فرهنگ و هنر و همچنین تحقق شعار سال ۱۴۰۰باشیم.