مهرنوشت-پوستر و فراخوان نخستین جشنواره کشوری مجریان و گویندگان با عنوان "سر سخن" در یزد رونمایی و این جشنواره آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مهرنوشت، در نشست خبری و رونمایی از جشنواره ابتدا فرماندار یزد با قدردانی از عوامل این برنامه به اهمیت فعالیت مجریان و گویندگان در کنار خبرنگاران در ارتباط با مردم اشاره کرد و گفت: برگزاری این جشنواره یک ضرورت و نقش مهمی در ارتقای کار جامعه هدف و خدمت بهتر به مردم و مخاطبان دارد.

سید محمد رستگاری با بیان اینکه باید از ظرفیت مجریان و گویندگان برای انعکاس و ارایه مطالب به مردم در شرایط مختلف و همراهی در غم‌ها و شادی‌های شهروندان اشاره کرد و ادامه داد: از برگزاری این جشنواره کشوری از یزد به جد حمایت صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی مجریان و گویندگان در کنار شناسایی استعدادها و زمینه‌سازی برای ارتقای آنها جزو  مواردی است که باید توسط متولیان جشنواره پیگیری و اقدام لازم صورت گیرد که تحقق آن بسیار ضروری و همکاری همگان نیاز است .

همچنین عباس ملازینلی رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی  شهرداری یزد به اهمیت برگزاری این جشنواره کشوری در یزد اشاره کرد و آمادگی مجموعه استان به خصوص متولیان فرهنگی را با دست‌اندرکاران آن برای ارتقای اهداف خواستار شد.

در این نشست عباس گلرسان، حسین درستکار، الهه دهقانپور و مسیج دهقانی از عوامل نخستین جشنواره کشوری مجریان و گویندگان به تشریح برنامه‌ها،  اهداف و مطالبات خود پرداختند .

این جشنواره در بخش‌ها و گروه‌های مختلف سنی برای تمامی علاقه‌مندان در سطح کشور پیش بینی شده و در پایان نفرات برتر توسط داوران برجسته مشخص، معرفی و تجلیل می‌شوند.از اهداف برگزاری این جشنواره ایجاد فضای رقابتی و سالم همچنین کشف استعدادهای جدید در زمینه اجرا و گویندگی عنوان شده است.

گفتنی است، در پایان این نشست از پوستر جشنواره و سامانه اینترنتی نام نویسی متقاضیان به نشانی serresokhan.ir رونمایی شد.