مهرنوشت-شهردار منطقه تاریخی یزد از لزوم تکمیل طرح‌های ناتمام و اجرا نشده بافت تاریخی خبر داد و مسائلی مانند نورپردازی را در اولویت دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مهرنوشت، علیرضا نقوی در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در دیدار با مدیر میراث فرهنگی استان یزد، با تاکید بر این که بافت تاریخی نیازمند تکمیل طرح‌های نیمه تمام و بعضا اجرا نشده است، اظهار کرد: به دنبال تخصیص اعتبار و تکمیل چنین طرح‌هایی هستم و از بودجه سال آینده در خصوص پیگیری اعتبارات لازم اقدام خواهم کرد.

این مسئول با بیان این که برخی از مناطق در بافت تاریخی نیازمند اجرای طرح بازپیرایی و ساماندهی است، گفت: بوستان شاه ابوالقاسم وضعیت مناسبی ندارد و نیازمند اجرای طرحی باری بهبود وضعیت آن هستیم.

وی با بیان این که میراث فرهنگی نورپردازی بافت تاریخی نیز وضعیت خوبی ندارد، گفت: باید طرحی جامع برای نورپردازی این بافت نیز مد نظر قرار گرفته و این مهم مورد غفلت قرار نگیرد.

نقوی افزود: نورپردازی یکی از مهمترین مصادیق امنیت شهر و پدافند عامل است که باید به آن توجهی ویژه شود تا شاهد رونق شرایط و بهبود وضعیت باشیم.

وی با تاکید بر این که گردشگری شب نیز در این حین باید مورد توجه باشد، گفت: نورپدازی و توسعه بافت تاریخی منجر به رونق گردشگری خصوصا گردشگری شبانه می‌شود.

شهردار منطقه تاریخی یزد با بیان این که مسئله خواهرخواندگی‌ها جزو موارد مهمی است که باید به سرعت دنبال شود، تصریح کرد: باید فرصت خواهرخواندگی به خوبی مورد اقبال قرار گرفته و بهره برداری شود.

«سیدمصطفی فاطمی» مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری یزد نیز انتصاب وی که از شهرداران موفق استان یزد در میبد بوده را تبریک گفت.