مهرنوشت-طی آیینی ۱۳ محکوم مالی جرائم غیر عمد با کمک سازمان بسیج حقوقدانان سپاه الغدیر یزد در قالب کنگره ملی 4000 شهید استان و مشارکت ستاد دیه استان از زندانهای استان آزاد شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مهرنوشت و به نقل از روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد با تقدیر از فعالیت های ارزشمند ستاد دیه استان برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد گفت: ستاد دیه واسطه دهنده دستهای خیر و چشمان منتظر است که با یاری نیکوکاران و خیرین به عنوان بزرگترین حامی این ستاد همواره زمینه آزادی محکومین مالی را از زندان فراهم مینماید .

غلامعلی دهشیری ادامه داد: در کنار کمک های مردم دارالعباده نمیتوان زحمات اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان را نادیده گرفت زیرا در بسیاری از موارد و پروندها این اعضاء بیشترین مبلغ بدهی ها را از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ نموده و زمینه آزادی محکومین مالی را فراهم میکنند .

وی با اشاره به کمک بسیج حقوقدانان سپاه الغدیر در قالب برنامه های کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان جهت آزادی محکومین مالی جرائم غیرعمد تصریح کرد: بسیج در تمام سطوح جامعه نقش بسیار تاثیرگزاری را ایفا نموده و همواره یاور انسانهای محروم و بی بضاعت بوده است و امروز نیز شاهد بعد دیگری از بسیج هستیم که در قالب کمک مومنانه اقدام به کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد داشته است .

این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر تاثیر آسیب هایی که زندان بر روی فرد زندانی و خانواده وی میگذارد افزود: آزادی یک محکوم مالی تنها آزادی یک شخص نیست بلکه با این اقدام از آسیبهای اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی جلوگیری میگردد .

رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان در ادامه گفت: امروز شاهد آزادی ۱۳ محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندانهای استان هستیم که مبلغ بدهی آنها مبلغ ۱۲ میلیارد و ۹۷۱ میلیون ریال بود که مبلغ ۸ میلیارد و ۹۷۱ میلیون ریال توسط اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ و مابقی این مبلغ با کمک بسیج حقوق دانان و سپاه الغدیر استان یزد به حساب ستاد دیه استان واریز و زمینه آزادی این ۱۳ محکوم مالی از زندانهای استان فراهم شد.

وی در پایان با تشریح وضعیت قضایی این مددجویان گفت: از این تعداد ۹ محکوم مالی، ۲ محکوم پرداخت نفقه و ۲ محکوم پرداخت دیه غیرعمد بودند.

در ادامه این آیین سردار رضا پورشمسی؛ فرمانده سپاه الغدیر یزد با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان گفت: ۴۰ برنامه متنوع در این کنگره برگزار شده که برای نمونه میتوان به ذبح ۴۰۰۰ گوسفند و توزیع گوشت آن بین افراد نیازمند، ایجاد ۴۰۰۰ متر فضای آموزشی، اهدا ۴۰۰۰ واحد خون، کاشت ۴۰۰۰۰ نهال درخت و آزادی ۴۰ زندانی جرائم غیرعمد اشاره نمود که امروز در ادامه برنامه این کنگره شاهد آزادی تعداد ۱۳ مددجو و بازگشت آنها به آغوش جامعه خواهیم بود .

پور شمسی در ادامه از همکاری با انجمن حمایت از زندانیان استان خبر داد و افزود: در نظر داریم تا با برگزاری یک طرح پوششی از ۴۵۹ دانش آموزی که خانواده آنها در زندان هستند حمایت نموده و به آنها و خانواده آنها کمک کنیم زیرا یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری حمایت از دانش آموزان و محصلین است زیرا یکی از تاثیرگزارترین قشر در انقلاب و جنگ تحمیلی همین دانش آموزان بودند تا جایی که از شهدای استان یزد ۱۰۰۰ شهید از دانش آموزان بودند.