مهرنوشت-رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد گفت: رویکرد پیشگیرانه و میانجی گرایانه رویدادهای فرهنگی می‌تواند در ترویج فرهنگ صلح و سازش در استان کمک کرده و در کاهش آسیب های اجتماعی نیز موثر هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مهرنوشت، محمدرضا حداد در حاشیه برگزاری اولین جشنواره ملی مجریان، گویندگان و سخنوران در یزد با تاکید بر اثرگذاری مثبت برگزاری رویداد های فرهنگی بر کاهش آسیب های اجتماعی اظهار داشت: رویکرد پیشگیرانه و میانجی گرایانه رویدادهای فرهنگی می‌تواند در ترویج فرهنگ صلح و سازش در استان کمک کار بوده و قطعا این جشنواره نیز بنا به زمینه رسانه محور خود اثرات عمیق تری خواهد داشت.

وی افزود: رسانه به معنای عام صدا، سیما و رسانه های نوشتاری کمک دهنده بسیار بزرگ در زمینه فرهنگ سازی مطلوب در حوزه گسترش فرهنگ پیشگیری و صلح و سازش بوده و اثرات اجتماعی بهره مندی از ظرفیت رسانه در سالیان اخیر در اداره توسعه حل اختلاف استان کاملا مشهود است.

حداد با اشاره به برنامه های مشترک اداره متبوعش با صدا و سیمای استان اظهار داشت: اقدامات موفق ما در برگزاری جشن گلریزان، آزادی زندانیان و ترویج فرهنگ صلح و سازش در پرونده های قتل عمد همگی ناشی از قدرت رسانه و نفوذ کلام مجریان گویندگان، سخنوران و اهالی فرهنگ و هنر دارد.

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان در پایان با بیان اینکه در پنج سال گذشته ۳۰ فقره پرونده قتل عمد منجر به صلح و سازش شده تصریح کرد: امیدواریم برگزاری چنین رویدادهایی علاوه بر ایجاد شور و نشاط در بین نسل جوان، موجبات فرهنگ سازی در ابعاد مختلف اجتماعی را در سطح جامعه فراهم نماید.