مهرنوشت-مدیر آب و فاضلاب ابرکوه گفت: ۳۵ درصد شبکه توزیع آب شرب این شهرستان فرسوده و نیازمند بازسازی است که در صورت اصلاح موجب کاهش هدر رفت آب خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مهرنوشت، سید حسن عظیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه عمر شبکه توزیع آب شهرستان بیش از ۴۵ سال است افزود: ۵۰ کیلومتر آن نیاز به اصلاح و بازسازی دارد و طی یکسال گذشته ۱۰ کیلومتر آن اصلاح شده و ۲۰ کیلومتر هم در دست اجراست.


وی طول شبکه آب شهرستان را بیش از ۳۳۰ کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشـت: برای اصلاح شبکه ها بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال نیاز است؛ مشکل فشار آب در شهرستان داریم ولی در زمینه تامین آن هیچ مشکلی نیست.


وی گفت: با هدف جلوگیری از هدر رفت آب ، اصلاح شبکه توزیع به طول ۱۰ کیلومتر در بخش روستایی و ۲ کیلومتر در سطح شهر ابرکوه اجرا شده و ادامه این روند به صورت پیمانکاری و مشارکتی در حال اجرا است اظهار کرد: ۵۰۰ دستگاه کنتور خراب مشترکان برای جلوگیری از پرت آب تعویض شده است.


این مسئول آب فاضلاب ابرکوه با بیان اینکه ۱۰۰ درصد روستاهای ابرکوه به آب شرب بهداشتی دسترسی دارند ، اظهارکرد: البته دربرخی از روستاها با کمبود آب روبرو هستیم که امیدواریم با پیش بینی منابع تامین جدید و بهسازی منابع موجود و تلاش و همیاری مردم در مدیریت مصرف آب این خدمت رسانی تداوم داشته باشد.


عظیمی خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست امسال ۱.۸ میلیون مترمکعب آب استحصال و پس از گندزدایی در سطح شهرستان توزیع شده است .
وی تصریح کرد: این تلاش ها برای سلامت آب شرب مردم روستاها با هماهنگی خانه های بهداشت و همکاری بخشداران ،دهیاران و مردم روستاها و با نظارت مسوول کنترل کیفی آبفا انجام شده است.


مدیر آب و فاضلاب ابرکوه با اشاره به ظرفیت ۳۵ هزار مترمکعبی مخازن ذخیره آب شرب یاد آور شد: ۱۳ هزار مشترک در ۳۴ روستای این شهرستان از آب آشامیدنی سالم بهره مند هستند.


وی با اشاره به کم آبی و بیابانی بودن استان یزد، تاکید کرد: صرفه جویی در مصرف این ماده حیاتی از ضروریات است.
شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کلیومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.