به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مهرنوشت؛ معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد با اشاره به ضرورت کاهش مراجعات برای دریافت خدمات مدیریت شهری، گفت:‌ در حال حاضر بالغ بر 50 درصد خدمات شهرداری یزد در حوزه شهرسازی به صورت غیرحضوری و مجازی ارائه می شود.


محمد مهدی شرافت معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه به منظور اعلام اقدامات انجام شده در مدیریت شهری حاضر و اظهار کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات غیرحضوری از جمله رویکردهای جدی این دوره مدیریت شهری در یزد است.
معاون شهردار ارائه بالغ بر ۵۰ درصد خدمات شهرداری یزد به صورت غیرحضوری را از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار دانست و افزود: خدمات حضوری شهرداری توسط دفاتر کارگزاری انجام می‌شود.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد در ادامه با اشاره به اهمیت تسریع در امور خدمات ارائه شده توسط زیرساخت‌های غیرحضوری، گفت: میزان ارائه خدمات غیرحضوری شهرداری یزد در سال گذشته ۳۴درصد بوده که خوشبختانه در حال افزایش است.
شرافت تصریح کرد: در حال حاضر زمان الان اگر ۱۲ روز از درخواست افراد بگذرد مردم گلایه و شکایت می‌کنند اما تا سه سال قبل این زمان حدود ۴۵ روز تا دو ماه بوده است.
وی در پایان ارائه خدمات مربوط به کمیسیون ماده ۱۰۰ به دفاتر کارگزاری شهرداری تا پایان امسال را از دیگر اقدامات در دستور کار دانست و بیان کرد: بر اساس قانون ما باید نواحی خدماتی هم در شهرداری داشته باشیم تا خدمات به مردم بهتر و بیشتر انجام شود و به همین دلیل به دنبال ارتقای دفاتر کارگزاری به دفاتر الکترونیکی خدمات شهرداری هستیم تا مردم بتوانند تمام خدماتی که نیاز دارند از شهرداری دریافت کنند را از همین دفاتر بگیرند.