مهرنوشت-استاندار یزد با بیان اینکه امنیت غذایی یکی از مسائل مهم در استان و کشور است گفت: مسائل و مشکلات کشتارگاه های استان به صورت ویژه پیگیری و حمایت های لازم صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مهرنوشت، مهران فاطمی در جمع مدیران و کارکنان کشتارگاه معین دام یزد که در شهرستان مهریز واقع شده است، بر اهمیت راه اندازی میدان دام و فروشگاه های ویژه فروش گوشت برای رفاه حال مردم تاکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت نگاه و حمایت ویژه از فعالیت های مرتبط با حوزه کشاورزی و دامی با توجه به وابستگی حیات انسان ها به آن ها اظهار داشت: کشتارگاه ها یکی از مجموعه های مهم در زنجیره تامین گوشت مردم به شمار می روند.

استاندار یزد، مجموعه معین دام یزد را یکی از مجموعه های کم نظیر و پیشرفته در نوع خود دانست و گفت: امنیت غذایی یکی از مسائل مهم و جدی در استان و کشور است که در این بین کشتارگاه ها یکی از مجموعه های مهم در زنجیره تامین گوشت قرمز مورد نیاز مردم هستند.

وی، جنس کار در کشتارگاه ها را متفاوت از واحدهای دیگر دانست و اظهارداشت: حیات انسان ها وابسته به کشاورزی و دامداری است و همه مدیران و مسئولان باید تمام تلاش خود را برای حل مسائل و مشکلات پیش روی فعالیت واحدهای مرتبط با این حوزه به کار گیرند.

استاندار یزد با اشاره به برخی از مسائل و مشکلات مطرح شده در نشست، بیان کرد: حل بسیاری از مشکلات مطروحه در گرو تعامل، گفتگو و همفکری بین مجموعه و دستگاه های مرتبط است.

دکتر فاطمی در ادامه توقع استان از کشتارگاه معین دام یزد را توسعه سرمایه گذاری جهت تکمیل زنجیره فرآوری، راه اندازی میدان دام و بازگشایی فروشگاه های تعطیل شده جهت عرضه گوشت با قیمت متعارف تر عنوان کرد.

وی همچنین خطاب به مدیرعامل کشتارگاه گفت: ضمن تاکید بر حمایت دستگاه های مرتبط با فعالیت این مجموعه، می توانیم مسائل و مشکلات مجموعه را در ستاد تنظیم بازار، کمیته اقدام و جلسه نهادهای نظارتی طرح و مرتفع کنیم.