مهرنوشت-اوایل هفته گذشته در فضای مجازی شهرستان بافق خبری مبنی بر تغییر مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران منتشر شد که حاشیه های متعددی در پی داشت و واکنش مسئولان استانی را نیز برانگیخت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مهرنوشت، دیماه سال ۱۴۰۰ بود که با حکم مدیرعامل صندوق بازنششتگی فولاد مجتبی حمیدیان از خانواده عامری های بافقی بعنوان مدیرعامل سنگ آهن مرکزی منصوب شد که برخی نیز بر این انتصاب معترض بودند اما اکنون با گذشت تقریبا یکسال، خبری مبنی بر تغییر مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و انتصاب مدیر منابع انسانی فولاد هرمزگان منتشر شد که پخش این خبر باعث واکنش هایی از طرف کارگران شرکت و مردم شد.

خوشحالی مردم از تغییر مدیرعامل بخاطر عملکرد بسیار ضعیف، همراه با ناراحتی و سردرگمی از انتخاب یک مدیر غیربومی به خوبی عیان بود اما آنچه که باعث این تغییر شد ارتباطی با عملکرد مدیرعامل برای مردم شهرستان ندارد بلکه بر اساس شواهد موضوع مربوط به مطالبه میلیاردی صندوق بازنشستگی فولاد از این شرکت بوده که با مخالفت مدیرعامل مواجه شده است.

به گفته معاون مالی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، مطالبه چند صدمیلیارد تومانی ماهیانه از شخص مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت سنگ آهن وجود داشته که با عدم موافقت مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت روبرو شده است.

مهدی طالعی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از سهام شرکت سنگ آهن مرکزی ایران متعلق به صندوق بازنشستگی فولاد است، اظهار داشت: این صندوق مانند برخی از بخش‌های مختلف اقتصادی کشور این روزها با چالش تامین مالی برای پرداخت حقوق بازنشستگان محترم روبرو است.

وی افزود: سرپرست جدید صندوق بازنشستگی فولاد با حضور در جلسه هیات مدیره شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، مطالباتی را مطرح کرد که با توجه به شرایط خاص کشور و افول بازار فولاد و چالش های پیش روی شرکت، قابل انجام نبود.

معاون مالی و اقتصادی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران تصریح ‌کرد: در راستای تنویر افکار عمومی در شهرستان بافق باید به این موضوع مهم اشاره کرد که مطالبه چند صدمیلیارد تومانی ماهیانه از شخص مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت سنگ آهن مرکزی ایران وجود داشته که با عدم موافقت مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت روبرو شده است چراکه پرداخت به موقع حقوق پرسنل و کارگران و مطالبات پیمانکاران با هدف تداوم تولید و ادامه طرح های توسعه ای شرکت ضروری است.

طالعی اضافه‌ کرد: مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بر این باورند که با تعامل و همکاری متقابل از سوی مدیریت شرکت، ذینفعان و سهامداران و با نگاه دوراندیشانه می توان بر چالش های پیش رو غلبه کرد به گونه ای که هم منافع شرکت و منطقه حفظ شود و هم سهامداران بتوانند از شرایط سخت فعلی عبور کنند.

بیانیه شوراهای اسلامی کار در انتقاد از تغییر مدیرعامل

در پی به وجود آمدن برخی حواشی پیش آمده در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و شایعات با موضوع تغییر مدیریت شرکت، شوراهای اسلامی کار شرکت سنگ آهن مرکزی بیانیه ای منتشر و خواستار توقف این تغییر شد.

در این بیانیه که درخواست چندصد میلیارد تومانی صندوق بازنشستگی از شرکت سنگ آهن را بده بستان سیاسی و شیطنت های منفعت طلبانه خوانده است، آمده: با استناد به صورتجلسه ۲ دی ماه ۱۴۰۰ و امضاء مسئولین محلی، استانی، کشوری و سایر عوامل مرتبط وزارتخانه ای در دولت حامی مردمی و با عنایت به اینکه جناب آقای دکتر حمیدیان قریب به یک سال به عنوان مدیرعامل شرکت سنگ آهن منصوب گردیده اند و تمام هم و غم خود را در جهت سرمایه گذاری طرح های توسعه ای شرکت مانند (آهن اسفنجی، کنسانتره دو میلیون تن)که دغدغه چندین ساله کارکنان و مردم شهرستان بافق می باشد قرار داده اند.

اینک که ثمره یک ساله به بار نشسته و استارت پروژه آهن اسفنجی در حال عملیاتی شدن می باشد و قسمتی از هزینه پروژه آن از محل اوراق سلف است، متاسفانه خبرهایی در جهت درخواست مقداری از این سرمایه توسط صندوق بازنشستگی شنیده می شود که با مخالفت شدید مدیرعامل محترم شرکت مواجه شده اند.

برهمین اساس پیرو مفاد صورتجلسه، ما نمایندگان کارکنان شرکت سنگ آهن مرکزی ضمن محکوم کردن هرگونه بده بستان سیاسی و شیطنت های منفعت طلبانه که به ضرر منافع ملی و منطقه ای می باشد اجازه نخواهیم داد سرمایه فوق که در جهت پیشرفت طرح های توسعه ای شرکت و به تبع آن توسعه شهرستان می باشد به حساب صندوق فولاد واریز گردد.

شرایط حساس شهرستان بافق مانع ابلاغ حکم و تغییر مدیرعامل

بررسی های خبرنگار ما حاکی از این است که به دلیل سابقه شهرستان بافق و شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در اعتصاب و تعطیلی خطوط تولید باعث شده تا استاندار یزد در رایزنی با صندوق بازنشستگی فولاد مانع ابلاغ حکم و تغییر مدیرعامل این شرکت شود.

بر این اساس، یکی از مسؤلان شهرستان بافق با بیان اینکه حکم مدیر جدید ابلاغ نشده است گفت: مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد اختلاف نظرهای مطرح شده در این خصوص را علت عدم ابلاغ حکم مدیر جدید اعلام نموده و افزوده است حمیدیان کماکان به کار خود ادمه دهد.

این در حالی است که تغییر مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق قطعی شده بود و حمیدیان نیز در چند نشست خصوصی خبر از تغییرات به دلیل عدم پرداخت مبالغ چندصد میلیاردی به صندوق بازنشستگی فولاد را عنوان کرده بود و از این تغییرات آگاه بود.

انتهای پیام/