مهرنوشت-یک منبع مطلع و از سهامداران شرکت فولاد آلیاژی ایران با اشاره به بی اخلاقی در انتخاب مدیرعامل جدید گفت: در این اقدام تخلف صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مهرنوشت، چندی پیش بود که علیرضا چایچی؛ مدیرعامل موفق و خوشنام فولاد آلیاژی ایران از این مجموعه کنار رفت و این اتفاق سرآغاز تغییراتی در این صنعت بزرگ و مهم استان یزد شد.

پس از این بود که خبری مبتنی بر تصمیم عجیب یک شرکت فولادی در خصوص واگذاری بودجه مسئولیت های اجتماعی در فضای مجازی منتشر شد و واکنش‌های مختلفی را از سوی کاربران به همراه داشت که البته تلاش هایی نیز برای حذف خبر منتشره انجام شد اما بی‌ثمر بود.

ماجرا اما از این قرار است که اوایل سال گذشته یکی از نمایندگان استان یزد تلاش های زیادی برای عزل و نصب در این شرکت عظیم فولادی داشت و در سکوت نهادهای نظارتی موفق شد عضوی را به اعضای هیات مدیره شرکت فولاد آلیاژی ایران تحمیل کند.

پس از چندی اما در بهمن ماه سال گذشته، علیرضا چایچی عضو هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت کنار رفت و عضو تازه وارد هیات مدیره به عنوان سرپرست انتخاب شد.

در همین حین بود که منابع موثقی نیز خبر از تصمیم عجیب این شرکت از سوی سرپرست، در خصوص واگذاری اختیار و میزان بودجه مسئولیت‌های اجتماعی شرکت به یک نماینده در استان خبر دادند.

این تصمیم در ماه های پایانی سال گذشته در حالی گرفته شده بود که سال جاری انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم.

این مهم در همین نقطه خاتمه نیافت بلکه در ابعاد پیچیده تری از سوی برخی از اعضای هیات مدیره دنبال شد تا جایی که در آخرین روز کاری سال گذشته، در اقدامی غافلگیرانه و از پیش طراحی شده، سرپرست شرکت را به عنوان مدیرعامل معرفی می کنند.

این در حالی است که بر اساس توافق مکتوب بین صندوق بازنشستگی فولاد کشور و شرکت معدنی صنعتی توسعه غدیر از مجموعه هلدینگ سرمایه گذاری غدیر به عنوان دو سهامدار عمده فولاد آلیاژی، باید مدیرعامل شرکت مورد تعیین صندوق بازنشستگی فولاد کشور باشد و بر این اساس پس از رفتن چایچی از فولاد آلیاژی ایران، صندوق بازنشستگی فولاد کشور به ریاست دکتر کاظمی، مسعود عظیمی؛ معاون اقتصادی استاندار یزد را به عنوان نماینده صندوق در هیات مدیره و مدیرعامل انتخاب می کند.

این تصمیم صندوق برای پرسنل و تمامی کارکنان شرکت فولاد آلیاژی نیز آشکار شد تا اینکه در تصمیمی عجیب و غیر منتظره دو روز کاری مانده به پایان سال ۱۴۰۱، برخی از اعضای هیات مدیره که افکار جناحی و سیاسی آن ها به دغدغه های تولید می چربد تصمیم به برگزاری جلسه هیات مدیره به صورت شبانه در تهران می گیرند.

به گفته منابع مطلع، در این جلسه که تا بامداد ۲۸ اسفند به طول می انجامد محمد کمال‌زاده؛ بر خلاف توافق مکتوب و در غیاب مسعود عظیمی، به عنوان مدیرعامل انتخاب می شود.

این اقدام نشان می دهد که عملا این تصمیم مهم از سوی اعضای هیات مدیره از مدیرعامل انتخابی صندوق بازنشستگی فولاد پنهان شده و به شکلی از رفتن به تهران منع شده است.

صندوق بازنشستگی کشور، استانداری یزد، پرسنل فولاد آلیاژی، بازنشستگان این شرکت عظیم و … از این انتخاب غیر منتظره که بیشتر شبیه به انتصاب فرمایشی و مهره چینی است متحیر مانده اند.

خبرهای رسیده حاکی از پیگیری صندوق بازنشستگی فولاد برای رسیدن به حق و حقوق خود بر اساس توافق مکتوب است ضمن اینکه حق استان در این انتصاب و مهره چینی فرمایشی تضییع شده است.

باید دید در سالی که انتخابات مجلس هم در پیش است، سرنوشت شرکت فولاد آلیاژی ایران به کجا خواهد رسید و تلاش ها برای این مهره چینی از دید نهادهای نظارتی و امنیتی استان پنهان می ماند و این بار کج به مقصد می رسد یا خیر.

انتهای پیام/