به گزارش مهرنوشت، محمدصالح جوکار به همراه جمعی از مدیران کل دستگاههای مرتبط و اتاق اصناف از میوه و تره بار بازدید کرد و از نزدیک در جریان وضعیت عرضه، نحوه قیمت گذاری و مشکلات و آسیبهای بازار میوه قرار گرفت.
در این بررسیها مشخص شد یکی از دلایل اصلی گرانی میوه در یزد نسیه فروشی است چرا که غرفه داران میوه و تره بار به دلیل نبود نقدیگی، میوه را به صورت نسیه به فروش میرسانند.
بروز اختلاف و ناهماهنگی در نرخ گذاری به دلیل وجود دو میدان میوه و تره بار در یزد و تولیدکننده میوه نبودن استان یزد نیز از دیگر دلایل افزایش قیمت است.
جوکار و مسئولان همراه همچنین به سطح شهر رفتند و به بررسی وضعیت میوه در مغازهها پرداختند.
اختلاف قیمت بالا، فروش میوههای با کیفیت کم به جای با کیفیت، نظارت کم و تاخیر در راه اندازی بازارچههای شهرداری عمدهترین مشکلاتی است که موجب افزایش قیمت میوه در بازار یزد میشود.