به گزارش مهرنوشت، روزی که شرکت هواپیمایی «یزدایر» در بهمن ۱۴۰۱ با چهار فروند هواپیما رونمایی شد، بسیاری آن را گامی بزرگ در مسیر توسعه حملونقل هوایی استان میدانستند. دو فروند ایرباس ۳۱۰ برای مسیرهای بینالمللی مانند دبی، بغداد و استانبول، و دو فروند BAe/RJ برای پروازهای داخلی از جمله تهران و مشهد، نویدبخش آغاز فصلی تازه برای مردم یزد بود.
اما کمتر از دو سال بعد، بررسی سامانههای فروش بلیت نشان میدهد که «یزدایر» از ۳۰ مهرماه ۱۴۰۴ هیچ پروازی ثبت نکرده و فعالیت آن عملاً متوقف شده است؛ توقفی که در سکوت کامل و بدون هیچ توضیحی از سوی نهادهای مسئول رخ داده است.
این شرکت که با همکاری فنی ایرلاین «قوی سبز» فعالیت خود را آغاز کرده بود، قرار بود حلقه اتصال یزد به مقاصد گردشگری و تجاری منطقه باشد و با تکیه بر بخش خصوصی، سهمی پایدار از بازار هوایی کشور را به دست آورد. حتی در ماههای نخست، آمار تأخیرهای اندک و رضایت نسبی مسافران، چشمانداز مثبتی از آینده این ایرلاین ترسیم کرده بود.


