معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از یزد به عنوان استانی پیشگام در حوزه بسته‌بندی صنایع دستی یاد کرد و گفت: اهتمام به حوزه بسته‌بندی و صنعت هدیه می‌تواند باعث شود صنایع دستی فقط به‌عنوان هنر خانگی دیده نشود بلکه علاوه بر اصالت و هویت، نیازهای بازار و الزامات محیط کسب‌وکار نیز در آن رعایت شود.

به گزارش مهرنوشت، مریم جلالی در جریان سفر به یزد و بازدید از چهارمین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی دارای بسته‌بندی و هدایای سازمانی این استان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این نمایشگاه با تمرکز بر بسته‌بندی و نحوه عرضه، یکی از بخش‌های مهم زنجیره ارزش است و نقش کلیدی در بهبود محیط کسب‌وکار و پاسخ به نیاز مشتریان دارد.

وی ضمن اشاره به این که در دنیای امروز، ارائه صرف محصول کافی نیست و باید روایت، قصه و هویت فرهنگی همراه محصول ارائه شود، افزود: البته این موضوع بخشی از برنامه‌ها و سیاست‌های معاونت صنایع دستی بوده که اکنون به مرحله اجرا رسیده و استان یزد در این مسیر پیش‌قدم بوده است.

معاون صنایع دستی کشور با بیان این که بسته‌بندی و صنعت هدیه می‌توانند باعث دیده شدن و عرضه بهتر صنایع دستی شوند، عنوان کرد: نمایشگاه برگزار شده گامی برای توسعه پایدار و بهبود محیط کسب‌وکار است و هدف آن است که صنایع دستی فقط به‌عنوان هنر خانگی دیده نشود بلکه علاوه بر اصالت و هویت، نیازهای بازار و الزامات محیط کسب‌وکار نیز در آن رعایت شود.